יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ליברמן: אבו-מאזן לא לגיטימי

שר החוץ ליברמן סבור, כי יו"ר הרשות הפלשתינית שולט לכל היותר על "חצי עם", וכי ככל שרמת הלגיטימיות הציבורית שלו בקרב הפלשתינים יורדת, כך גוברות גם ההצהרות המדיניות המתלהמות. את מי בדיוק מייצג אבו-מאזן? במקרה הטוב את חצי העם", אמר ליברמן

איתן פריד כ"א בתמוז תשס"ט - 13/07/2009 08:56
שר החוץ אביגדור ליברמן סבור, כי יו"ר הרשות הפלשתינית אבו-מאזן אינו פרטנר למשא ומתן עם ישראל, משום שהוא אינו שולט על העם הפלשתיני. "הוא מייצג חצי עם", אמר ליברמן הבוקר (ב') בראיון ל"קול ישראל".
 
אתמול קרא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאבו-מאזן, לבוא ולהיפגש עמו, "אפילו בבאר-שבע". אבו-מאזן, מנגד, דחה את קריאתו של נתניהו ובמספר הזדמנויות אתמול קרא לישראל להפסיק לחלוטין את הבנייה בשטחים, והודיע כי לאחר הסדר הקבע "לא יהיה יהודי אחד ביהודה ושומרון".
 
בשעות הערב נמשך הויכוח המילולי בין שני המנהיגים, הישראלי והפלשתיני, כשנתניהו קרא לפלשתינים ולמדינות ערב לנטוש את התביעה לזכות השיבה. "עליהם לזנוח סופית את הדרישה ליישב בתוך ישראל את צאצאי הפליטים ולקעקע בשלבים את שטחה של מדינת ישראל לאחר שיושג הסכם שלום", אמר ראש הממשלה.
 
הבוקר משמיע שר החוץ ליברמן, זמירות אחרות. הוא אינו שולל מו"מ עם הפלשתינים, אך תוהה בקול-רם האם לאבו-מאזן יש בכלל יכולת משילות. האם הוא שולט על הרחוב הפלשתיני. בראיון אמר ליברמן, כי "התביעה שלו להפסקת הבנייה בהתנחלויות, זה רק ביטוי למצוקה שלו ולחוסר היכולת שלו... אבו מאזן אינו ממש לגיטימי", אמר ליברמן.
 
לדבריו, אבו-מאזן יוצא בהצהרות מתלהמות יותר ויותר, בדיוק במקביל לצניחה באהדה ובלגיטימיות הציבורית שלו בקרב הפלשתינים. "ככל שהסמכות והלגיטימיות שלו מידרדרות, כך רף הציפיות עולה והאיש מקשיח את העמדות. ישראל חתמה בעבר הסכם עם הרשות הפלשתינית המייצגת את כל הפלשתינים. היום יש פתח'לנד ביהודה ושומרון וחמאסטן בעזה. את מי בדיוק מייצג אבו-מאזן? במקרה הטוב את חצי העם", אמר שר החוץ.
 
ליברמן תקף גם את דבריו של חוויאר סולאנה, הממונה על מדיניות החוץ באיחוד האירופי המסיים בקרוב את תפקידו, שקרא למדינות המערב לקבוע יעד לקידום המו"מ בין ישראל לפלשתינים. לדברי שר החוץ, מדובר בעמדה פרטית של סולאנה ולא של האיחוד האירופי. "סולאנה עומד בפני פרישה וכמו כל אדם לפני פרישה הוא רוצה להשאיר משהו ולצאת בהצהרות. לכולם ברור שהתקדימים הקיימים הם רק על בסיס משא ומתן. שלום אי אפשר לכפות. גם אובמה אמר שאין שום תחליף לשיחות ישירות בין ישראל לפלשתינים. כבודו של סולאנה במקומו, אבל לא צריך להפריז בחשיבות ההצהרה", אמר ליברמן.