יום שלישי ט' באדר ב תשפ"ד 19/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

חיסול מבחוח: אירלנד מגרשת דיפלומט ישראלי

אירלנד הודיעה היום כי היא מגרשת מתחומה דיפלומט ישראלי, במחאה על מעורבות ישראל בזיוף דרכונים איריים במבצע חיסולו של בכיר החמאס מחמוד אל-מבחוח בדובאי. משרד החוץ מביע צער על ההחלטה "שאינה עולה בקנה אחד עם חשיבות היחסים בין שתי המדינות"

יוסי בלוך, ג' בתמוז תש"ע - 15/06/2010 17:32
 
ישראלי נוסף בדרך הביתה. המשלה בדבלין, אירלנד, הודיעה היום (ג') כי היא מגרשת מתחומה דיפלומט מהשגרירות הישראלית במדינה, זאת על רקע זיוף דרכונים איריים שמיוחס לישראל בפרשת חיסולו של בכיר החמאס, מחמוד אל-מבחוח בדובאי.

דובר הממשלה האירית סירב לנקוב בשמו של הדיפלומט שיגורש או בתחום עיסוקו, דבר שמעלה השערה כי מדובר באיש מערכת הביטחון של ישראל.

דובר משרד החוץ, יגאל פלמור, מסר בתגובה לגירוש הדיפלומט מאירלנד, כי "ישראל מביעה צער רב על החלטת ממשלת אירלנד, שאינה עולה בקנה אחד עם חשיבות היחסים בין המדינות".

בהודעת ממשלת אירלנד נאמר כי מחקירת הרשויות במדינה לא הוכח כל קשר ראייתי בין זיוף הדרכונים לישראל ולא הוכחה כל מעורבות של הדיפלומט שגורש במעשים הללו. עם זאת, מציינת ממשלת אירלנד כי בידי הרשויות במספר מדינות באירופה הצטברו ראיות מספקות הקושרות את ישראל לביצוע המעשה.

שר החוץ האירי האשים כי פנה מספר פעמים לשר ליברמן בבקשת הבהרה אודות החשדות המיוחסים לישראל, אולם לדבריו,"לא קיבלנו שום תגובה לפניותינו בעניין זה, אך גם לא הכחשה על מעורבות ישראלית". עם זאת השר ציין, כי "שתי המדינות ימשיכו ליהנות מיחסים טובים ומועילים"

החקירה האירית התבססה על צוות שהורכב מאנשי המשטרה, משרד המשפטים ושירותי הביטחון של המדינה – הצוות הגיע למסקנה כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי החיסול בדובאי והיא זו שסיפקה את הדרכונים המזויפים לאנשי חולית החיסול.

גירושו של הישראלי מאירלנד מצטרף לשרשרת של גירושים נוספים שהחלה בלונדון ולאחר מכן גורש גם נציג המוסד מקנברה ועתה כאמור, גם מאירלנד. בפרשה מעורבים דרכונים גם של צרפת וגרמניה שממשיכות לחקור את הפרשה אולם עד עתה לא נקטו צעדי ענישה נגד ישראל.

בימים האחרונים עלה החיסול בדובאי לכותרות עקב מעצרו בפולין של ישראלי בשם אורי ברודצקי. האיש נעצר על פי בקשת גרמניה בחשד שהיה מעורב בגניבת זהותו של אזרח והוצאת דרכון גרמני על שמו.