שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מיטשל: אנחנו מתעקשים שתפסיקו את הבניה בהתנחלויות

השליח מיטשל הבטיח: ארה"ב תמשיך לעמוד לימין ישראל אך התעקש: להפסיק את הבניה בהתנחלויות

איתן פריד י"ח בסיון תשס"ט - 10/06/2009 07:53
ארצות-הברית מתכוונת לעמוד מאחורי הצהרותיה בנוגע להפסקת הבניה בהתנחלויות. "זוהי עמדתנו כבר 40 שנה וזה לא עומד להשתנות. לא ניסוג מכך", אמר אתמול השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, בפגישותיו עם ראש הממשלה, הנשיא ושר הביטחון.
 
האישים עמם נפגש אתמול מיטשל, דיווחו על נימה פייסנית ומתונה יותר בשיחות, לנוכח המתיחות הקיימת בין שתי המדינות בשבועות האחרונים בנושא המדיני. מיטשל אמנם חזר על עמדתה של ארה"ב כי יש להפסיק את הבניה בהתנחלויות, אך באותה נשימה הקפיד להדגיש את מחויבותה של ארצות-הברית לביטחונה של מדינת ישראל.
 
ארבע שעות נועדו אתמול (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו והשליח האמריקני מיטשל. שעתיים מהפגישה היו בארבע עיניים. מקורבי נתניהו דיווחו על פגישה חיובית וידידותית. בפגישתו עם ראש הממשלה, שמע השליח האמריקני מנתניהו כי בכוונת ישראל לקדם את השלום והביטחון עם הפלשתינים ועם העולם הערבי, אך נתניהו לא פירט כיצד ומתי. את עקרונותיו הוא השאיר לפרסום בנאום המדיני שיישא ביום ראשון הקרוב.
 
דווקא בנושא אחד נרשמה הסכמה: פתיחת מעברי הגבול לרצועת עזה. מיטשל דרש זאת, כדי להכניס חומרי בניין לשיקום הרצועה, אחרי ההרס של מבצע "עופרת יצוקה". השרים הבכירים נוטים לקבל את הדרישה, ובישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שיתכנס היום, צפויים השרים לאשר את הבקשה.
 
מיטשל אמר אתמול בעניין הזה, כי אין ספק שחייב להיות פיקוח מירבי כדי לוודא שחומרי הבניין לא יגיעו לידי החמאס, אלא לידי הגורמים האזרחיים, וכי פתיחת המעברים תתבצע בשיתוף פעולה עם ממשלת הרשות ברמאללה, ולא עם החמאס.
 
פגישה אחת בסדרת הפגישות שקיים מיטשל העיבה על השיחות הנעימות. היתה זו הפגישה עם שר החוץ אביגדור ליברמן, שדחה את דרישת ארה"ב להקפאה מוחלטת של הבניה בישובים היהודיים בשטחים. "לא נסכים להקפאה גורפת של הבנייה היהודית", אמר ליברמן.
 
לדעת שר החוץ, המאמצים לקידום התהליך המדיני חיוביים, אך הרשות הפלשתינית אינה בשלה להסכם עם ישראל, משום הכלכלה והביטחון שלה עדיין אינם יציבים.
  1. 1. מיטשל? גם אני מתעקש
    הראל 10/06/2009 08:20
    אני מתעקב שכל הגזע הלבן יעזוב מיד את אדמת ארצות הברית, ויחזיר אותה לאינדיאנים שחיו שם כשסבא של מישל עוד טיפס על עצים.