יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

בקרוב: קו 422 מהיר מב"ב לירושלים

כך סיכמו ראש עיריית בני-ברק ושר התחבורה במהלך ביקור בעיר

משה שוורץ כ' בחשון תש"ע - 07/11/2009 18:49
משרד התחבורה יטפל בהקדם בנושא התקציב והתכניות לפיתוח ולשדרוג רחוב רבי עקיבא, רחובה הראשי של בני ברק בין רחוב ירושלים לבין רחוב ז'בוטינסקי, כולל רחוב ירושלים ומימון תכנון לצירי תנועה מרכזיים ברחובות חזון-איש, עזרא, הרב כהנמן ואהרונוביץ. כך הודיע שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, במענה לפנייתו של ראש עיריית בני-ברק, ר' יעקב אשר, במסגרת ביקור עבודה בעירייה של השר והצוות הבכיר של משרדו.
 
כדי לבחון את הנושאים התחבורתיים והבטיחותיים השונים ומציאת פתרונות אפשריים זימן השר לפגישה גם את בכירי המשרד, ובהם מר יעקב גנות, מנכ"ל המשרד; מר אלכס לנגר, המשנה למנכ"ל; מר יצחק זוכמן, סמנכ"ל המשרד; מר שי דותן, מנכ"ל נ.ת.ע.; מר שי ברס, מנכ"ל חב' "נתיבי איילון"; מר יצחק הראל, מנכ"ל הרכבת; מר דרור גנון, סגן מנהל האגף לתחבורה ציבורית וצוות מקצועי נוסף.
 
נושא פעילות התחבורה הציבורית בעיר, ממנה יוצאים 36 קווים של שמונה מפעילים שונים לריכוזים חרדיים מחוץ לבני ברק ו-270 נסיעות במוצאי שבתות, בתוך שעות אחדות בלבד לערים רבות ברחבי הארץ, בשטח צפוף ובהיות העיר ברוכת ילדים, היה אחד המרכזיים שהועלו במפגש רב-המשתתפים, וסוכם לגביו על קידום הפעלתו בהקדם של קו חדש לירושלים, 422, שיפעל ממרכז העיר בציר רחוב ז'בוטינסקי וציר "גהה" לירושלים, במקום איסוף בתוך העיר. בנוסף, ישודרגו הקווים הקיימים 400 ו-402 לירושלים ו-350 לאשדוד, לצד קביעת נקודות הזנקה חדשות לקווים בינעירוניים שתאפשרנה נסיעות גם מחוץ למסלולים שברחובות הצפופים.
 
נושא הרה-ארגון במערך התחבורה הציבורית בני-ברק, ממנה ואליה הועלה כבר לפני חודשים אחדים בפגישה במשרדו של הרב יעקב אשר, ראש העיר, בהשתתפות הרב שלמה רוזנשטיין, חבר מועצת עיריית ירושלים ויועץ לעניני המגזר החרדי במשרד התחבורה; מר דרור גנון, סגן מנהל האגף לתחבורה ציבורית במשרד והרב חנוך זיידמן, מנהל האגף לתשתיות ולפיתוח של העירייה. בפגישה זו גובשו ההצעות שהגישה העירייה לשינוי בקווים ולתוספת הקו החדש 422, והרב יעקב אשר, ראש העיר קרא להפכן מהצעות מגירה לישימות בשטח בהקדם האפשרי. ואכן, בביקור מר ישראל כץ, שר התחבורה בעירייה, הודיע השר, כי בתוך שבועות אחדים ייצא המכרז בין חברות התחבורה להפעלת הקו החדש.
 
כחלק מפיתרונות מוצעים לנושאי התחבורה הציבורית העמוסה בכבישי העיר, הועלו רעיונות למסוף לתחבורה ציבורית בפרוייקט פינוי-בינוי בשוק פרדס כץ, בשטח של כ-17 דונם, בתוספת מבנים ושטחים לרווחת הציבור בשכונה, וכמו"כ הוזכרה ההצעה למסוף לתחבורה ציבורית במתחם "פיקנטי", בסמוך ליציאה מהעיר לכביש "גהה".
 
את עמדת העירייה בנושאים הספציפיים השונים השמיעו לפי בקשת הרב יעקב אשר, ראש העיר גם אדריכל ישראל קשטן, מהנדס העירייה; הרב חנוך זיידמן, מנהל אגף תשתיות ופיתוח; מר שלום שמעון, מנכ"ל החברה הכלכלית וגב' ציפורה אורלנצ'יק, מנהלת מח' התחבורה של העירייה, שהציגו את הנתונים השונים ואת המתבקש מהם.
 
בחלקה הראשון של ישיבת העבודה הציג ר' יעקב אשר, ראש העיר את התקדמות עבודות בינוי מגדלי מסחר ומשרדים בצפון העיר כ"ב.ס.ר. 3", אפריקה ישראל-קונקורד וצ'מפיון מוטורס ואת תכניות בניין עיר למתחם ענק של מסחר, משרדים ותעשייה בשטח של 1,5 מליון ממ"ר באזור הצפוני של העיר, ולצורך זה העלה רעיון להקמת גשר הרלינג, שיסייע לפיתוח מתחם התעסוקה הצפוני, כניסה נוספת לשכונת רמת החייל שבתל אביב, חיבור בין תחומי התעסוקה של ת"א ובני ברק, למתחם אחד עם פארק במרכז, חיבור בין מחתם עתידים לתחבורת הרכבת במקומה הנוכחי, ובעתיד למיקומה המתוכנן במרכז התעסוקה העתידי של העיר וממשק עם "הקו הצהוב" של רכבת הקלה.
 
ראש העיר הודיע, כי הנושא מתואם עם מר יצחק אוחיון, ראש עיריית פתח תקוה ועם מר רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב. כמו"כ העלה הצעה להפרדה מפלסית ובניית מעבר תת קרקעי בצומת הרחובות ז'בוטינסקי-ב"ג, שהינו צומת מרכזי ועמוס באזור. הצעה זו כבר תוכננה ע"י אנשי מקצוע, והיא מקובלת על עיריות בני ברק ורמת גן.
 
בדיונים המשותפים גם הורחב הצורך בתוספת תקציב לסימוני כבישים ארבע פעמים בשנה, התקני בטיחות בדרכים והנגשת תחנות אוטובוסים, מדרכות ומרחבים ציבוריים, בהתחשב בהיות העיר בעלת אחוז גבוה ביותר של ילדים (45%), ולצד הירידה בתאונות הדרכים בעיר בכללותן, ישנה עלייה בחלוקה הפנימית של התאונות בקרב הולכי-רגל.
 
העירייה, מצידה, משקיעה פי שלושה מהתקציב שניתן לה למטרה זו, ומשום כך היא ביקשה את הגדלתו ותוספת לתקציבי הסברה לבטיחות בדרכים, ביחוד בקרב ילדים ונוער, בהתחשב בעובדה שרוב תושבי העיר, שהינם חרדיים, אינם נחשפים למערכות הסברה בכלי-תקשורת שונים. כמו"כ ביקשה העירייה את ביצוע פרוייקט "שכונה בטוחה" בקריית הרצוג, שבה אלפי ילדים כן ירבו, עובדה המדגישה את הצורך והחיוניות בקידום פרוייקט זה. נציגי משרד התחבורה הודיעו על נכונתם לטפל בתוספת תקציבית לבטיחות בדרכים ולקידום תכנית "שכונה בטוחה".
 
בסיום הביקור הודה ראש עיריית בני-ברק לשר ולצוותו על הביקור ועל התוצאות החיוביות הרבות שהושגו בו. מר יעקב גנות, מנכ"ל משרד התחבורה שיבח את ר' יעקב אשר, ראש העיר, על פעילותו והדגיש כי הוא התפעל מראש עיר שמכיר היטב את החומר המקצועי ושולט בכל פרטיו.
  1. 3. ל-2
    ברכפלדי 08/11/2009 18:44
    כשבכביש מס' 1 יזרקו אבנים מאבו גוש
  2. 2. מתי יהיה אוטובוס דרך 443 [לל"ת]
    רמותי 08/11/2009 14:44
  3. 1. טוב שמשפרים את העיר.
    בני ברקי. 08/11/2009 09:06
    טוב שראש העיר מתחיל להכנס לפרטים הקטנים שחשובים לתושבים בהצלחה.אני מבקש גם לשפר את ניקיון העיר.