יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

שנה"ל בעיר אלעד נפתחה בהצלחה

ראש העיר, הרב יצחק עידן, סייר במוסדות החינוך, בהם לומדים כ-14,000 תלמידים

אבי משה י"ד באלול תשס"ט - 03/09/2009 12:34
ביום שלישי, נפתחה שנה"ל תש"ע בבתי הספר לבנות והממ"דים בעיר אלעד, כשתלמודי התורה החלו את הלימודים כבר בראש חודש אלול בהצלחה רבה.
 
בוקר יום שלישי נפתח עם 5,979 ילדים שצעדו לגני הילדים בעיר, ואילו בדרכים המובילות אל עשרים תלמודי תורה, שלושה בתי ספר לבנים, ושמונה בתי ספר לבנות, צעדו, 8,194 תלמידים ותלמידות. כולם בכיתות תקניות ומסודרות. כאשר את פניהם של אלפי התלמידים החדשים שנכנסו למערכת החינוך, קידמו עשרות כיתות חדשות.
 
ראש העירייה הרב יצחק עידן יחד עם חברי המועצה ובכירי העירייה השתתפו בפרויקט חינוך לזהירות בדרכים, שעל ידי מטה זה"ב העירוני, במסגרתו נתנו בכירי העירייה וראש העיר דוגמא אישית לחצייה בטוחה במעברי החצייה, והעבירו את הילדים את הכביש.
 
לאחר מכן סייר ראה"ע הרב יצחק עידן יחד עם יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת הרב משה גפני, ובכירי העירייה בבתי הספר בעיר במהלך הסיור קיבלו המשתתפים סקירה מקיפה ממנהלי המוסדות על פתיחת שנת הלימודים, בבית ספרם. בסיור השתתפו סגני ראש העיר – הרב זליג אורלנסקי והרב ישראל פרוש, וכן מנהל המחלקה המוניציפאלית ב"דגל התורה", הרב מנחם שפירא.
 
במהלך הסיור חילק ראש העירייה והבכירים מידניות לבקבוקים, השומרות קור וחום לכל 1,800 הילדים העולים לכיתות א' שחנכו בפעם הראשונה את ספסלי הלימודים בבתי הספר. זאת לאחר חשיבה על כלי שישמש את התלמידים לאורך זמן, וילווה אותם במהלך השנה. המידניות נרכשו ע"י העירייה בהשתתפות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אשר עובדת בשיתוף פעולה עם העירייה במסגרת מטה זה"ב שבלשכת ראש העיר.
 
רק לפני 11 שנים, עם הקמתה של העיר עשתה מערכת החינוך המקומית את צעדיה הראשונים, כשהיא מונה עשרות תלמידים בלבד. אחת עשר שנים חלפו ואת הצעדים ההססניים הראשוניים, החליפו קפיצות בלתי נתפסות, וגידול אשר אין לו אח ורע בשאר ערי ישראל.
 
במחלקת החינוך בעיריית אלעד, מתמודדים מידי שנה עם קצב גידול חינוכי הגבוה ביותר בארץ, באלעד נולדים כיתה וחצי בשבוע! כאלפיים תלמידים כן ירבו, מתווספים מידי שנה למערכת החינוך המקומית. היקף הגידול האדיר, לא מונע מהצוות החינוכי במחלקה, ובמוסדות החינוך, להעניק לכל תלמיד ותלמיד, את היחס האישי שהוא זקוק לו, ולא מנע מהעירייה לפתוח את שנת הלימודים באפס תקלות ובהצלחה רבה, למרות הקשיים המרובים שעיכבו את פתיחת השנה.
 
עם הפנים לעתיד וכחלק מההערכות והראיה העתידית, הקים ראש העירייה הרב יצחק עידן צוות בין מחלקתי בראשות מנכ"ל העירייה יגאל גואטה, להשלמת תוכנית אב לחינוך של העיר, ובמסגרת זו יבנו כבר בשנה הקרובה שבעה בתי ספר חדשים ושלושה עשר גני ילדים בעלות כוללת של 90 מיליון שקל, במימונם של משרד החינוך ומפעל הפיס.
 
גם בכל הנוגע לתיכונים לבנות, יש לה לאלעד במה להתפאר. בשלושה סמינרים המשוכנים במבני רחבי ידיים לומדות 260 בנות, ועוד תיכון חדש שנפתח השנה, בית מרגלית המונה 60 בנות.
 
גולת הכותרת של אלעד, היא פריחת עולם התורה הישיבתי. לפני כעשור, גם האופטימיים ביותר שבין מייסדיה של אלעד לא האמינו שיום יבוא וכאלף בני ישיבות העמלים בתורה יומם וליל, יחבשו את ספסלי היכלי שבע ישיבות קטנות ושתי ישיבות גדולות. כמו העיר עצמה, גם ישיבותיה, קרובים לליבותיהם של תושבי העיר, ומשפיעים על צביונה של העיר, כמרכז של תורה.
 
לטיפול מיוחד, המשמש כסמל ודוגמא למערכות החינוך בכל רחבי הארץ, זוכה תחום החינוך המיוחד. במחלקת חינוך פועלים במשולב, מספר מדורים וועדות על מנת להעניק לתלמידים טעוני הטיפוח את מלוא התנאים המגיעים להם, ומעבר לכך.
 
הדברים באים לידי ביטוי לא רק ברמת המקרו של עזרה האינדיבידואלית לכל תלמיד ותלמיד ומתן מענה לצרכיו האישיים, אלא אף ברמת המיקרו. כך לדוגמא יזמה העירייה את הקמתם של בית ספר וישיבה לתלמידי החינוך המיוחד, על מנת שהתלמידים, לא יצטרכו לכתת רגליהם מידי בוקר, למקומות מרוחקים.
 
גם במסגרת בתי הספר הרגילים, הוקמו כיתות שילוב עבור תלמידי החינוך המיוחד, וברמת גני הילדים, מפעילה העירייה שנים עשר גנים המיועדים לילדים טעוני טיפוח. בחשיבה מערכתית יוזמת המועצה, לקראת השנים הבאות, הקמתן של כיתות ובתי ספר נוספים על מנת שניתן יהיה לתת מענה מקומי, לכל ילדי העיר, ובכל מצב.
 
תחום נוסף שהמחלקה לא מעלימה את עינה ממנו, אף לא לרגע, הוא הטיפול בנוער נושר, היחידה לקידום נוער הפועלת לילות כימים לשילובם של בני הנוער שנפלטו ממערכות החינוך בעיר.
 
במסגרת זו, מפעילה המחלקה את מדרשת 'אורי וישעי', אשר מעבירה לבני הנוער קורסים בנושאים שונים. לא מעטים הם הנערים, שבזכות פעילות זו, חזרו לדרך המוטב והשתלבו מחדש, בעיר ההווה והעתיד של הציבור הדתי והחרדי.
 
ראש העירייה – הרב יצחק עידן, סיכם בהצלחה את פתיחת שנת הלימודים וברך את הצוות לפתיחת שנת הלימודים שהשתתפו בו מנהל לשכתו חזי חנונו, מ"מ ראה"ע הרב זליג אורלנסקי, סגנו הרב ישראל פרוש, מנהל מחלקת חינוך מרדכי ממליה, משה סעדון, עובדי מחלקת החינוך, וחברי המועצה שסייעו, על ההשקעה והכנת כל מערך החינוך בעיר בצורה מוצלחת לטובת תלמידי העיר.
 
ראש העירייה גם בירך את התלמידים: "לקראת השנה החדשה שלוחה ברכתי לכל ילד וילדה, שתצעדו עם פתיחת שנה"ל לדרך צלחה, ושהשנה הבאה לקראתנו תהיה שנת לימודים פורייה ומוצלחת, בעלת הישגים ועמידה באתגרים, אני מאמין ומאחל שתסללו את דרככם בתבונה, ומקווה ומייחל שתישאו ברכה והצלחה, והוריכם ומוריכם ירוו מכם רב נחת דקדושה".
 

עוזי ברק
 
עוזי ברק
 
עוזי ברק
 
עוזי ברק
 
עוזי ברק
 
עוזי ברק
 
עוזי ברק
 
עוזי ברק
 
עוזי ברק