יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

אורח בביתר: שר התחבורה ישראל כץ

משרד התחבורה יממן תכנון להקמת הגשר העילי בין גבעות א' וב' וסלילת כביש הטבעת הצפוני

י"ט בכסלו תש"ע - 06/12/2009 12:48
"משרד התחבורה יממן קידום תכנון להקמת גשר עילי שיחבר בין הגבעות א' וב' בעיר. סלילת כביש הטבעת הצפוני והקמת שלושה מעגלי תנועה (ככרות) בצמתים המסוכנים בעיר. כמו כן יוצבו ארבעים ושניים סככות (תחנות) אוטובוס חדישות בשכונת 'הגפן' ו'התמר' שבגבעה ב' – כך אמר שר התחבורה מר ישראל כץ בביקור שערך יחד עם עמיתו סגן שר החינוך, ר' מאיר פרוש בעיר ביתר עילית.
 
השר כץ אישר את שדרוג צומת הכניסה לעיר מכביש 375. צומת שגבתה כבר כמה קורבנות, ה"י. השר גילה כי בתוך כארבעה חודשים ישלים אגף התכנון במשרדו את תכנון הצומת ומיד אחר כך יחל הביצוע. השר אמר כי כביש הטבעת הצפונית  לאורך התוואי ששימש בעבר כדרך הביטחונית ישמש כדרך מהירה ללא פסי האטה ומעברים להולכי רגל ויקצר באופן משמעותי את היציאה מהעיר משכונות 'הדקל' ו'הדס' שבגבעה א'. כץ הבטיח כי יבחן בחיוב את סלילת כביש 11 מאזור התעשייה 'ערבה' לכניסה לעיר והקמת מגרש ללימוד הזהירות בדרכים לילדי העיר. עוד הבטיח את סיוע משרדו ושילוב הרשויות האזוריות הנוספות בקידום סלילת קטע מכביש 39 המתוכנן מצומת ראם (מסמיה) לירושלים. "אפעל לקדם את הקמת המקטע שבין צור הדסה וביתר עילית לירושלים מבלי להתייחס לכביש כולו שעלותו מיליארדי שקלים" – אמר השר.
 
השר כץ וצמרת משרדו, וכן סגן השר ר' מאיר פרוש שהיו אורחי ראש העיר, ר' מאיר רובינשטיין, ערכו סיור בעיר ובמוקד העירוני-בטחוני החדש בעיר וקיימו ישיבת עבודה מקיפה באולם מליאת העירייה. בסיור השתתפו; סמנכ"ל המשרד, מר אלכס לנגר. קמ"ט תחבורה ביו"ש, מר נחום גבאי. מנהל מינהל יבשה במשרד התחבורה, מר יצחק זוכמן. נציגי החברה הלאומית לדרכים בראשות סמנכ"ל מע"צ, מר גונן סער ומר יובל יעקב, מנהל בטיחות אזור יו"ש ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים. מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק תכנון ובניה, ר' שלמה שרעבי. גזבר העירייה, ר' יהושע פולק. מנכ"ל העירייה, ר' יהודה גרליץ. מנהל החברה לפיתוח, שמעון איינשטיין ומהנדס העירייה, אבישי מירון.
 
את ביקורו החל השר בנטיעת עץ בכניסה לעיר. סמוך לצומת הכניסה לעיר מכביש 375. רובינשטיין אמר לאורחו כי בצומת מסוכן זה התרחשו מספר רב של תאונות דרכים בהם מספר תאונות קטלניות וכי כל הפניות לקידום הפרויקט להסדרת הצומת עלו עד היום בתוהו. לאחר מכן ערך ביקור במוקד העירוני – ביטחוני החדש שייחנך, בעז"ה, בקרוב. השר וצמרת משרדו ערכו תצפית לעבר גבעה ב' וקיבלו הסבר מפי ראש העיר, ר' מאיר רובינשטיין על נחיצות גשר עילי בין הגבעות א' וב'. המשתתפים בחנו מקרוב את התוואי המוצע ובחנו את עלויות התכנון והביצוע ואת הצדדים הביטחוניים והבטיחותיים של הגשר. השר אמר כי שוכנע בנחיצותו וכי משרדו יתקצב את תכנון הגשר.
 
בישיבת העבודה בהתקיימה באולם מליאת העירייה העלה רובינשטיין שורה ארוכה של נושאים בהם נדרש סיוע ותקצוב משרד התחבורה. "אני מודע לכך שיש מהנושאים בהם נדרשת מהתושבים סבלנות רבה ו'הדרך', תרתי משמע, עוד ארוכה כמו; הגשר והמקטע מכביש 39 שבין צור הדסה וביתר עילית לירושלים, אך יתר הנושאים 'בוערים' במיוחד ובהם שדרוג הכניסה לעיר. תחנות אוטובוס, כביש הטבעת הצפונית והסדרת מעגלי תנועה בצמתים המסוכנים שלצערנו גבו מספר קורבנות. המדובר, בצומת מפגש הרחובות – דרך הרמז, קנייבסקי ואגרות משה. בצומת מפגשי הרחובות; ליובאוויטש-נדבורנא ובצומת מפגש הרחובות; זוויעל והבבא סאלי". ראש העיר אמר כי "העיר ביתר הנה בעלת רמת מינוע מהנמוכות ביותר בישראל וממילא צרכי התחבורה הציבורית לשינוע התושבים היקפה ונפח פעילותה היא מהגבוהות ביותר בישראל ועל משרד התחבורה להמשיך ולהתייחס כך לעיר ולתושביה".
 
רובינשטיין ציין את פעילותה של העירייה גם בתחום ההסברה לבטיחות בדרכים. "הקמנו לפני כשנתיים מטה בטיחות בדרכים הפועל בהנחיה והכוונה מקצועית של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים על ידי מנהל הבטיחות באזור יו"ש מר יובל יעקב המנווט את עבודת המטה בתחומי החינוך, ההסברה, התשתיות והאכיפה על מנת להוריד את מספר תאונות הדרכים והנפגעים בעיר. העירייה, סיפר רובינשטיין לשר, יזמה באופן נחשוני גם כנס רבנים במיוחד לנושא הטמעת הבטיחות בדרכים והחובה ההלכתית לציית לחוקי התנועה. אך יש עדיין צורך רב בהקמת מגרשי לימודים לזה"ב שכן תושבי העיר ובמיוחד הילדים המהווים יותר מ- 60% מאוכלוסיית העיר אינם נחשפים להסברה הניתנת בכלי תקשורת שהם, כידוע, מדירים עצמם מכך".
 
השר כץ אמר בדברי תשובתו כי העיר ביתר עילית קרובה לליבו וכי הגידול המרשים של העיר מחייב את משרד התחבורה לסייע בכל מה שניתן. "אני אעקוב באופן אישי מקרוב אחר ביצוע כל ההחלטות שקיבלנו, מהלכה למעשה" – אמר השר כץ. השר התייחס ל'גזירת ההקפאה' ואמר כי יעשה ככל יכולתו לשינוי החלטת ההקפאה. השר פירט את כל הפרויקטים בהם יסייע משרדו לעיר ביתר ובכללם גם את שדרוג מסוף חברת 'עילית' ובדיקת היתכנות להקמת תחנה מרכזית במתחם. השר ביקש מראש העיר להכין תוכנית מתאימה בעניין ולהעבירה בהקדם למשרדו.
 
סגן שר החינוך, ר' מאיר פרוש אמר כי הוא סמוך ובטוח שכל הבטחותיו של השר כץ ימומשו. "אני מכיר את השר ויכולות הביצוע שלו ואין לי ספק שיקדם את הנושאים שהבטיח במהירות הראויה".

יהודה קלמן
42 תחנות חדשות. ראש העיר, השר כץ וסגן השר פרוש ליד מתחם מרכז החירום [צלם]
יהודה קלמן
אעקוב מקרוב. השר כץ, סגן השר פרוש וראש העיר רובינשטיין בישיבת עבודה בעירייה [צלם]
יהודה קלמן
מגרשים ללימוד זהב. השר כץ סגן השר פרוש וראש העירייה בפתח בניין העירייה בביתר עילית [צלם]
יהודה קלמן
נושאים 'בוערים'. ראש העיר מעניק לשר כץ חנוכיה. סמל הניצחון [צלם]
  1. 1. אין לרובינשטיין חברי עירייה. לה אף פעם לא רואים אותם? [לל"ת]
    למה 08/12/2009 20:37