יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08/05/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

מספד גדול במלאת השבעה לרבי דוד עובדיה זצוק"ל

באשדוד התקיים אמש מספד גדול לזכרו של זקן רבני מרוקו, הגאון רבי דוד עובדיה זצוק"ל. המספידים העלו על נס את מלחחמתו של המנוח להעמיד הדת על תילה

יחיאל בראון, ד' בסיון תש"ע - 17/05/2010 11:30
אמש (א') התקיים באשדוד מספד גדול עם מלאות השבעה לפטירתו של זקן רבני מרוקו הגאון רבי דוד עובדיה זצוק"ל. באשדוד קיימת קהילה גדולה של יוצאי מרוקו בכלל ויוצאי העיר צפרו, בפרט.

האירוע נערך ביית הכנסת "זוהר השלום" בעיר, בהשתתפות: הרב הראשי לאשדוד - הרה"ג רבי חיים פינטו; האדמו"ר הרב יחיאל אבוחצירא; בנו של הנפטר - הרב  פנחס עובדיה, רבנים ואנשי ציבור.
 
המנוח רבי דוד עובדיה זצוק"ל, שימש ברבנות העיר צפרו עשרות בשנים, והעמיד הדת על תילה, הקים תלמודי תורה ובתי אולפן לבנות, ודאג למערכת כשרות מפוארת. כפי שהתבטא עליו הגאון הרב משאש זצוק"ל אב"ד ירושלים. שבפעילותו, הפך רבי דוד עובדיה את העיר צפרו, שהיא מעוטת אוכלוסין, לאחת הערים החשובות והנחשבות ביותר במרוקו.
המספידים עמדו על גדולתו בתורה, על נקיון כפיו ועל האופן בו קיים את הציווי לא תגורו מפני איש. בנוסף סיפרו המספידים סיפורי מופת על התנהלותו מול שלטון הגויים במרוקו כאשר לא חת ולא זע ועמד על משמר הכשרות ועל כל דקדוקי ההלכה. בהספדים העולתה על נס פקחותו הרבה של הנפטר וכיצד פעל אצל השלטונות לאפשר מתן דרכונים ליהודי מרוקו, דבר שנשלל מהם מחשש שיעלו לארץ ישראל.
 
רבות סופר על עמידתו האיתנה כשעמד בראש מערכת הכשרות בירושלים, כיצד הסיר את ההשגחה ללא מורא וללא משא פנים, וכיצד עמד בחכמה על משמר הכשרות.
העיד הרב שלמה דיין שליט"א שכשהגאון רבי בצלאל ז'ולטי זצ"ל נכנס לרבנות ירושלים, הפטיר באנחת רווחה: "אם הכשרות בידים של הרב דוד עובדיה, אנחנו יכולים לישון בשקט".
 
הרב דוד עובדיה נלב"ע אחרי מחלה ממושכת בשנתו המאה.

יהיה מליץ יושר על משפחתו ועל כלל ישראל.

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]