יום שלישי ט' באדר ב תשפ"ד 19/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

חסידי ברסלב: לא נשתמש בחורבות גויי אומן

הגויים המקומיים באומן עושים קופה על רבבות החסידים העולים לציונו של ר' נחמן מברסלב בכל שנה? לא עוד! אוהלי ענק שיוקמו במקום ישמשו את ההמונים למגורים רוחניים יותר, כפי שמגדירים בברסלב וגם - יחסכו הרבה מאד כסף. גם הרעש סביב האוהל נידון בכובד ראש. הכל נאמר בכנס התאחדות הסטורי לקראת העליה לציון

ישראל אייזן, ט"ו באלול תש"ע - 25/08/2010 15:23
הנכס שב לערכו: ייתכן כי הגויים המקומיים באומן, עושים השנה הזו את 'הקופה' האחרונה שלהם על גבם של חסידי ברסלב ורבבות אחרים שעולים לציונו של רבי נחמן מברסלב באומן. בכנס אחדות היסטורי של כל רבני ברסלב שנערך אמש (ג') בירושלים, סוכם כי ייעשו כל המאמציןם על מנת לדאוג לאוהלי הענק המדברים שאמורים לאכלס את כל העולים למקום, תחת לשלם סכומי עתק לגויים המקומיים עבור חורבותיהם הישנות.

בכנס שנערך אתמול השתתפו רבים מרבני ברסלב  מכל הגוונים והזרמים  לכנס אחדות היסטורי, והוחתמו כחברי  העמותה של "מרכז ברסלב  העולמי", כשהם מוסמכים בקבלת ההחלטות עבור הפעולות המבוצעות באומן.

היסטוריה, זו המילה  שחזרה על עצמה שוב ושוב בכנס האחדות ההיסטורי, לצורך צירופם לחלק בלתי נפרד מהמרכז המאחד את כל פעולות ברסלב באומן.

בכנס ההיסטורי סוכם על הפעלת מרפאה לעזרה דחופה לשירות הרבבות, שתופעל עם מיטב הציוד הרפואי, לצד שירותי אמבולנס למקרי חירום ופיקוח נפש. זו היא בשורה של ממש, לאחר שדבר המרפאה היה מוטל בספק עד הנה.

בהמשך הכנס התבקשו נציגי  המרכז העולמי להציג בפני הרבנים את רמת הנחיצות של כלל הפעילות  ולדרגם כ"חיוני", "הכרחי", ו"רצוי". ועל ידי כך לדעת לכוון את הפעילות החיונית לפי סדר נחיצותם.

בהמשך הכנס הועלה  הצורך הדחוף בבניית האוהלים, שהיוו  נוף בלתי נפרד ממראות אומן בשנים  האחרונות. השנה נכון לשעה זו, לא עלה בידם של העסקנים לארגן את מתחם האוהלים, עקב קשיים אדירים שנערמו בדרכם. הרבנים הביעו את דעתם בנחיצות האוהלים, מסיבות מתבקשות, החל מהערך הרוחני הגבוה שמתחם כזה משרה על אורחיו, וכלה בהשפעת מחירי כלל הדירות באומן, אשר כבר כעת נסקו פי שלושה מהמחירים שהיו עד הנה באומן. זאת מכיון שבעלי הדירות באומן כבר הכפילו את מחירי הדירות, ביודעם שהשנה ייאלצו החסידים לשכור את 'חורבותיהם' מחמת החוסר באוהלים. הרבנים סיכמו לעשות הכל בכדי להוציא לפועל גם השנה את מתחם האוהלים.

נושא נוסף שהועלה הוא הרעש המוזיקלי הרועש באיזור הציון והוחלט להציב גדרים ברורים בענין.

הכנס ההיסטורי ננעל מתוך התרגשות עצומה, כאשר הרבנים הוסמכו כפועלים ומחליטים בפועל בכל אשר יבוא ויצא מה"מרכז העולמי דחסידי ברסלב" והצטרפו לחברי העמותה של המרכז, התחושות שנשמעו מפי כל הרבנים הם, אשר ימים חדשים נפרסים על כלל חסידי ברסלב באשר הם, כאשר מעל הכל יוצאת בשורת האחדות כקול קורא לכלל החסידים, לאמר מאוחדים אנו. הרבנים ייחסו את מפגן האחדות ההיסטורי לעובדת היות השנה שנת המאתיים להסתלקות רבי נחמן מברסלב זיע"א, כשנה אשר בו תתגשם משאלתו ש"העולם יתמהו על האהבה שביניכם".

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]