יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07/05/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

כהנים ילבשו חליפות צוללנים?

בדומה לפתרון התעופה מעל בית העלמין בחולון, הגה הגר"מ גרוס רעיון לבעיית טומאת הכהנים באתרא קדישא מירון. האם הכהנים יגיעו בל"ג בעומר לבושים בחליפות צוללנים? קשה להאמין. בינתיים, יש מי שעמל על מציאת פתרון כזה

ישראל אייזן, י"ד באייר תש"ע - 28/04/2010 16:10

בהמשך לסאגת טומאת הכהנים במירון, מסתמן רעיון יצירתי לפתרון הבעיה. את הפתרון יזם גאב"ד חניכי הישיבות הגאון רבי מרדכי גרוס שליט"א - השוהה בימים אלו באורגוואי - יחד עם הג''ר יחיאל פישהוף, בהתייעצות עם מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א.

מדובר בחליפת ניילון שתהיה סגורה הרמטית, ויוכלו לנשום דרך בלון חמצן. בראיון אותו מעניק הרב אליהו גולד - מקורבו של הגר"מ גרוס - ל'קול הציבור',  הוא מסביר כי המטרה היא להגיע לבגד שיתאים להגדרה ההלכתית של 'צמיד פתיל'.

רעיונות נוספים הועלו לפתירת הבעיה, בינהם חליפת כוורנים (דבוראים), אך בבגד זה הסגירה לא הרמטית - והפתרון לא מעשי עקב בעיה ברוכסן. כיוון נוסף שנבדק כעת הוא חליפת 'צוללנים' שאטומה באופן הרמטי. טרם ידוע האם הייצור יהיה המוני, באופן שיאפשר חופשיות לכל כהן שיחפוץ להגיע לציון לשעות ארוכות, או שיסתפקו בדרכים חילופיות ומקובלות יותר.

טוג
הגר''מ גרוס שליט"א אצל האדמו''ר מתולדות אהרן שליט"א בענין מירון [צלם]

יצויין, כי הכהנים המגיעים דרך 'בורמה' יכולים להגיע כמעט צמוד לישיבת 'בני עקיבא', שם צריך להזהר להרחיק ממערת רבי יוסי בן קסמא הנמצאת בצד הדרך. הכהנים המגיעים מתחתית ההר, יכולים להגיע עד גשר הכהנים בדרך מהדרין. כך או כך, מקווה הרב אליהו גולד להגיע לשנה הבאה עם פתרון ממוסד יותר בבניית 'כיפין על גבי כיפין' במקומות הבעייתים, אשר מטעמי שליטה ומטעמים כלכליים לא הסתייע השנה לבצעם, לכהנים לא נותר אלא לחכות.