יום ראשון ד' באייר תשפ"ד 12/05/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

מירון: שבת התעלות והתאחדות של קהילות ברסלב

קהילות ברסלב שבתו בשבת האחרונה במירון, במוצאי שבת נערך סיום מחזור י"ג בלימוד הדף היומי בספר ליקוטי מהר"ן

מרדכי רובין, ט' באדר תש"ע - 23/02/2010 10:23
שבת מרוממת במיוחד עברה על קהל חסידי ברסלב באתרא קדישא מירון, שם התכנסו בשבת אחת קהילות ברסלב בראשות הרבנים החשובים המשפיעים מעתיקי השמועה שליט"א.

תנועת מורשת הנח"ל שבראשות הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר שליט"א, מקיימת זה שנים שבת התאחדות בשבת שלפני שבת זכור, כהכנה לקראת ימים הפורים, השנה זה יצא ביחד עם סיום מחזור י"ג בלימוד הדף היומי בספר ליקוטי מוהר"ן, וביחד עם הילולת משה רבנו ע"ה. בעקבות זאת, החליטו הנהלת תנועת מורשת הנחל לארגן שבת התאחדות מיוחדת במינה בשיתוף עם מערכת אוצרות ברסלב.

לקראת שבת הגיעו לאתרא קדישא מירון כאלפיים אברכים מחסידי ברסלב, חמש מאות בחורים ועוד כחמש מאות ילדים, לשבות בצל המשפיעים שליט"א, וועדה מיוחדת דאגה לסדר מקומות לינה לכל האורחים.

במשך סעודות השבת נאמו והשמיעו מאוצרותיהם המשפיעים החשובים ראשי הקהילה שליט"א, הגה"ח רבי נתן ליברמנש, הגה"ח רבי אליהו גולדבסקי, הגה"ח רבי אברהם יצחק כרמל, הגה"ח רבי משה קרמר, והגה"ח רבי אלעזר מרדכי קעניג.

בשבת בבוקר נערכה תפילת שחרית עם הנץ החמה, בהתעוררות גדולה, ובמתיקות עצומה, כשהתפילה ארכה שש שעות רצופות.

במוצאי שבת נערך מעמד גדול לכבוד סיום מחזור י"ג בלימוד הדף היומי בספר ליקוטי מוהר"ן, כאשר הגה"ח רבי משה קרמר שליט"א מסיים את הספר, והגה"ח רבי אלעזר מרדכי קעניג שליט"א פותח את מחזור י"ד.

שעה ארוכה רקדו הקהל הגדול לקול צלילי התזמורת, כאשר החסידים נפרדים אחד מרעהו עם הניגון הידוע "טייערע ברודער הארציגע ברודער, ווען וועט מען זיך ווייטער זעהן, אז גאט וועט געבן געזונט און לעבן, דעמטאלטס וועט מען זיך ווייטער זען" – בתרגום: אחי היקר, מתי נתראה שוב? כשהקב"ה יתן לנו חיים ובריאות, אז נתראה שוב!.


[]

  []

  []

  []

  []

  []

  []

  []

  []

  []

  []

  []