יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15/05/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

האדמו"ר מסאטמאר: התנגדות הח"כים החרדים להקפאת הבניה - התגרות באומות

כ"ק האדמו"ר מסאטמר מחזק את נשיא ארה"ב אובמה, הלוחץ על ראשי המדינה להקפיא את הבנייה בשטחים , תוקף את הח"כים החרדים המתנגדים להקפאה, בטענה כי מדובר ב"התגרות באומות", ומגדיר את פעילותם כ"הדיוטים קופצים בראש"

יוחנן וייסברג, ויוסף פפר כ"ב בכסלו תש"ע - 09/12/2009 18:34

כולם נקבצו ובאו להודות ולהלל לה' על רוב רחמיו וחסדיו.

חסידי סאטמאר התקבצו בהמוניהם לשולחן הטהור של כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א לרגל יום ההצלה ה-65 של כ"ק האדמו"ר הדברי יואל מסאטמאר זצ"ל. המעמד התקיים במתחם הענק באולם הענקי סטיינערס, בהשתתפות רבני סאטמאר, אדמו"רים ורבנים, אנשי ציבור וקהל רב.

צי ענק של אוטובוסים הביא את הקהל הרחב מכל ריכוזי סאטמאר, ובשעה היעודה לפתיחת המעמד, האולם היה מלא מפה לפה.

את המעמד פתח יושב ראש המעמד, הרב דוד פרל, ממגידי השיעור בקרית יואל, שדיבר על גודל הנס, שבזכות אותו צדיק וזקן, מתכנכים היום בויליאמסבורג לבד קרוב לשמונה אלף תלמידים כ"י.

בשעה 8:30 הופיע בהדרת כבודו כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א באולם. הקהל הרב שצבא על דלתות האולם העמוס, גרמו למשטרה לחסום את שערי האולם, ולא לאפשר לקהל להצטרף לקהל בפנים. אחרי כרבע שעה פינו את המקומות של ילדי התת"ים, כדי לאפשר לאלו שנותרו בחוץ - להיכנס פנימה.

את דבר הכינוס הביא הרה"צ ר' מנחם מנדל טייטלבוים שליט"א אב"ד סאטמאר ויליאמסבורג ובנו הגדול של כ"ק האדמו"ר מסטאמר שליט"א.

הרה"ג רבי יעקב ווייס שליט"א, מחשובי התלמידים של כ"ק האדמו"ר בעל הברך משה מסאטמאר זצ"ל, וידוע כבעל דרשן נפלא, פירט בהתהלבות את ממלכת סאטמאר העומד לתפארה בכל קצוות תבל, ומונים בסך כ-27,000 תלמידים ותלמידות.

כנואם הכבוד הוזמן לשאת דברים הגאון רבי שוסטל שליט"א מראש ישייבת לייקווד, שסיפר בגדול כוחו של האדמו"ר מסאטמאר זצ"ל בעל הנס, סיפורים ששמע מזקנו מרן הגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל, על פועלו הרב של בעל הנס זצ"ל בהקמת היהדות על תילה אחרי החורבן הגדול.

הס הושלח באולם כאשר כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א פתח בדברי תורה ודרוש לכבוד היום. האדמו"ר אשר דיבר בערך כשעה, נשא דברים ארוכים במשנת בעל ההילולא ושיטתו הק'.

/Data/TorahNews/KA4427.mp3
באדיבות 'קול סאטמאר' 212-4449899

מקירות לבו זעק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א על "התנהגות המפלגות החרדיות בישראל, כשבתקופה האחרונה קיימת מגמה שראשי מדינות בעולם מנסים להפסיק את מעגל שפיכות הדמים הרצחנית בארץ ישראל, ואחד הדברים שהם מבקשים הוא להפסיק לבנות בשטחים הכבושים, מאחר שזה מגרה את הרוצחים, ולא צריך יותר מדי לגרות אותם. וכואב הלב שדווקא מהמפלגות הדתיות והחרדיות מתנגדים להקפאת הבניה ומעוררים את הרוצחים לכעוס על העם היהודי. במקום שישתקו - מתגרים הם באומות, וניכר שיצרו של ציונות בוקע מתוך גרונם, והם בבחינת 'הדיוטים קופצים בראש'".

והוסיף האדמו"ר מסאטמאר שליט"א, שהדבר אסור לא רק בגלל איסור ההתגרות באומות, אלא שצעד זה גם אינו נכון, ויש מספיק לבנות בארץ ישראל שלא בשטחים הכבושים.

האדמו"ר מסאטמאר המשיך בדבריו ואמר, שמחזק הוא את הנשיא האמריקאי ברק אובמה, שדורש מראשי מדינת ישראל להפסיק להתגרות באומות.

בסיום דבריו ציין האדמו"ר שליט"א את התקנות שקבעו לפני שנתיים במעמד כ"א כסלו, והחסכון שהציבור חסך בשנתיים האלה מגיע לסך של 30 מיליון דולר.

בסיום הדרשה שנשא כ"ק האדמו"ר שליט"א כובד הרב מרדכי אלעזר הירש שליט"א למסור את דבר המוסדות, והביא את שמות הנדיבים שתרמו סכומי עתק לרווחת המוסדות הק'. כן הכריז את שמות הנדיבים שתרמו בערב זה סכומים העולים על 100,000 דולר, והסכום הכולל של התרומות מעל 100 אלף דולר הגיע לסך של 3,400,000 דולר, וזאת בנוסף לסכומים הקטנים יותר.

ל
אחר ברכת המזון ושבע ברכות לכמה חתנים, פצח הקהל בריקודים סוערים לכבוד היום, והקהל התפזר מתוך התרוממות הרוח ושמחת הנפש.