שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

החצץ של השכן ירוק יותר?

החצץ של השכן ירוק יותר?

לקראת הפסח ובעקבות העלייה החדה במחירי המים יותר ויותר שטחים ירוקים נעלמים בקרב הבתים הפרטיים. מה ניתן לעשות במקום? אבנים... אבל לא סתם

שירות מערכת 'טוג', ח' בניסן תש"ע - 23/03/2010 16:39

משבר המים הפוקד את ישראל ועלויות המים הגבוהות הביאו רבים מבעלי הגינות להחליף חלקים משטחי הדשא והגינה בריצוף וחיפוי קרקע במטרה לחסוך במים ובהוצאות. בשוק קיימים כיום סוגים רבים ושונים של משטחי ריצוף, החל מאבני מדרך טבעיות דרך אריחי עץ מוכנים ליצירת דקים ועד למשטחים מחומרים סינטטיים וממוחזרים. בהתקנת חיפוי וריצוף משטחים בגינה, מומלץ להיעזר בבעלי מקצוע מנוסים. עבור המרצפים בשיטת עשה זאת בעצמך, הכינו במשתלות יגור את המדריך להתקנה וישום של אבן טבעית: 

Flash 90
  [צלם]

1.    הכנת הקרקע: הכנת הקרקע להנחת האבנים תלויה בתנאי אתר הבניה ומטרת השימוש בה. כשהאדמה ישרה יהיה צורך להוריד רק את חלקה העליון של האדמה בגובה שיתאים לכ-3-4  ס"מ חול + עובי האבן הטבעית.  במידה והאדמה העמוקה יותר רטובה או ספוגית, יש לחפור עמוק יותר ולצקת שכבה של מצע מייצב, בגובה כ-  10 ס"מ, לפני שמניחים את בסיס החול והאבנים.

2.    שכבת המצע:  מומלץ להשתמש  ב-2.5-3.5  ס"מ של טיט  על 3-4  ס"מ חול מהודק (דחוס). יש להשתמש בטיט רטוב מעורבב עם חלק 1 של מלט ו-5 חלקים של חול בניה. על הטיט להיות במצב אופטימלי (לא רטוב או יבש מידיי), יש לשים לב שהטיט לא פוגע בשטח הפנים של האבן, שכן הוא עלול לגרום להכתמה.

3.    מניעת עשבים: כדי למנוע צמיחת עשבים בין אבני המדרך, יש לפרוש על מצע הטיט יריעת פלריג, לפני הנחת האבנים.

4.    כיוון הנחת האבנים: יש להניח את אבני המדרך כששטח הפנים הרחב שלהן פונה כלפי מעלה.

5.    שינוי גוונים במוצר: קיימים גוונים שונים במוצר, המופיעים בחוברת בדיוק המרבי. חיוני שבחירת הצבע של האבנים תעשה  במשתלה או אצל ספק האבן, בכדי לוודא שתקבלו את הגוון המבוקש.
  []

6.    התאקלמות: חשוב לציין שאקלים ותנאי קרקע שונים גורמים למגוון של גוונים להראות על פני האבן. זה בשום אופן לא משפיע על ביצועי האבן וכל שינויי הגוון ייעלמו עם הזמן. כמו-כן מוצרים טבעיים מושפעים משמש וגשם במשך הזמן, ואבן טבעית עלולה להראות סימני חלודה בשל חלקיקי הברזל שבתוכה.

7.    הנחת וחיבור האבן: חשוב להקפיד על מרווח של כ-1  -1.5 ס"מ לפחות של טיט/רובה בין האבנים.

8.    התגבשות: כדאי לדעת- הספק אינו נותן אחריות על תופעת התגבשות מלחים הקיימת על כל מוצרי בטון למיניהם. תופעה זו אינה פוגמת באיכות המוצר, ובד"כ ההתגבשות נעלמת עם הרטבת השטח.

9.    נקיון ותחזוקה: לא מומלצת שטיפה בלחץ ושימוש בכימיקלים לנקיו נזקים שיגרמו כתוצאה למחץ מים או שימוש בכימיקלים לא יכוסו באחריות. מומלץ להרטיב את האבנים עם ספוג רטוב ואח"כ לשפשף עם מטאטא קשה.

10.     בעיות אופייניות: אין להניח את האבן על נקודות טיט בודדות, מפני שרטיבות מהטיט נספגת באבן ומופיעה ככתמים. יש לדאוג לשטח את הטיט במידת שטח הפנים של האבן. מומלץ להשתמש רק בחומרי ניקוי שאינם על בסיס חומצה, במים חמים וסבון בלבד על מנת לנקות את האבנים, או לחילופין להתקשר לחברת נקיון המתמחה באבנים.

   
הסוגים  השונים של אבני הריצוף הטבעיות נבדלים זה מזה בהתאם למקור ממנו הגיעו והשכבות הגאולוגיות מהן נחצבו. אולם גם אבנים מאותו סוג יהיו שונות זו מזו ודווקא חוסר האחידות והשוני  בין אבן לאבן יוצרים משטח ריצוף המקנה לגינה שלנו תחושה כפרית ואווירה חמימה. יתרון נוסף של האבן הטבעית הוא השינויים החלים בה לאורך השנים ושומרים על עניין וגיוון בגינה.