יום חמישי ח' באייר תשפ"ד 16/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

לאן הולכים עודפי התקציב?

ועדת הכספים דחתה הצבעה על העברת כספים מהקרן לחיילים משוחררים לקופת המדינה

שמואל ברזל ל' בסיון תשס"ט - 22/06/2009 14:40
יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני דחה את קיום ההצבעה על בקשת משרד האוצר להעביר עודפים תקציביים מהקרן לעידוד חיילים משוחררים אל קופת המדינה בשל התנגדות חברי הועדה להצעה הקיימת. 
 
ח"כ שלי יחימוביץ מהעבודה אמרה בדיון, כי אסור להפוך את כספי הקרן למשאב נוסף לכיסוי הגירעון הכספי של המדינה. ח"כ מירי רגב מהליכוד אמרה בדיון כי הכסף נועד לעודד את החיילים ואין להשתמש בכספים הללו. עם זאת היא הדגישה, כי יש לבדוק מדוע נותרו עודפים בקופה, והכספים לא נוצלו למטרתם. כאמור, ההצבעה על הבקשה נדחתה להמשך הדיונים בתקציב המדינה וחוק ההסדרים.
 
בהמשך עלה לדיון חוק אזורי עדיפות לאומית, כפי שקיים במקביל הן בחקיקה הרגילה והן בחוק ההסדרים. יו"ר הועדה ח"כ הרב משה גפני אמר כי אין כל היגיון לדון בנושא בכפילות מיותרת, כאשר רק לפני שבוע החלו בוועדה לדון בנושא החוק שהגיע במסגרת החקיקה הרגילה וחוק הרציפות, כאשר במקביל משרד האוצר מבקש לדון בחוק גם במסגרת חוק ההסדרים. לבקשת יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, דחה יו"ר ועדת הכספים את ההצבעה על פיצול החוק והסרתו מחוק ההסדרים, אך הודיע לחברי הועדה שהחוק יידון בצורת החקיקה הרגילה ולא במסגרת חוק ההסדרים. "יש לקדם את החוק במהירות, אך לא בחוק ההסדרים", אמר גפני.
 
נושא נוסף בחוק ההסדרים שעלה לדיון והצבעה בוועדה, הוא הפעלת שירותי עזר משקיים בקופות החולים, למרות שלא מדובר בעיסוק ישיר בנושא הבריאות, מאחר והדבר נועד למען המוסד. חברי הועדה הדגישו כי הם תומכים בהצעה, מאחר ובמסגרת התקנה החדשה יוכלו להפעיל את השירותים בתוך המוסדות ולא בהפרטתם למסגרות חיצוניות.
 
ח"כ רחל אדטו מקדימה, ביקשה לוודא כי יתקיים פיקוח וכי הנושא לא יתפתח לתחומים נוספים לא רלוונטיים. לאחר שהוברר כי הנושא כרוך באישורים ולא תהיה אפשרות להחיל את האישור לתחומים נוספים, אישרו חברי ועדת הכספים את ההצעה וכן הצביעו בעד פיצולה מחוק ההסדרים, והבאתה לאישור סופי בנפרד במליאה.