יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

משרד התקשורת ישים קץ למדיניות העושק ע"י חברות הסלולר

ביצעתם עיסקה סלולארית אבל בחשבון הראשון אתם מגלים שהסוכן "עבד עליכם"? משלמים בגין שירותים שלא ביקשתם לצרוך? לא עוד! משרד התקשורת ינסה לעשות לזה סוף

יהודה שפיגל, כ"א באדר תש"ע - 07/03/2010 20:26

החגיגה נגמרת, נא לכבות: משרד התקשורת מבקש לעשות סוף לחגיגת חברות הסלולאר על חשבון הצרכנים, ובקרוב יורה המשרד לחברות הסלולאריות, לבטל סדרה של 16 כשלים צרכניים קשים, שגרמו לכך שמערכת היחסים בין האזרח לחברות התקשורת התנהלו בחוסר הגינות, כשידן של האחרונות על העליונה.

התיקונים שהציע המשרד כוללים, בין היתר, את המקרה הנפוץ, בו לקוח מבצע עיסקה סלולארית, וכבר בחשבון הטלפון הראשון, הוא מגלה שיש פער עצום בין התעריפים שהובטחו לו על ידי הסוכן לבין אילו שהוא נדרש לשלם על פיהם. מעתה, מתכוון משרד התקשורת לחייב את החברות להגביר את השקיפות ללקוח החותם על תוכנית. הסכם ההתקשרות יכלול עמוד ראשון מודפס, בו יפורטו פרטי תוכנית התעריפים של המנוי, שיכללו בין היתר את משך תקופת ההתחייבות, תשלומים קבועים, תשלומים חד-פעמיים, תעריף שרשאית החברה לגבות מהמנוי עבור שיחה, שליחת מסרון, גובה קנסות יציאה, ועוד. בסופו של המסמך יחתום המנוי בחתימה מקורית על המסמך, ולצד זאת, יצוינו בו פרטי הנציג מטעם החברה אשר ביצע את ההתקשרות וחתימתו המקורית.


כדי למנוע שורה של כשלים נוספים, מפרסם המשרד שורה של תיקונים, שיחייבו את החברות. כך, למשל, בעסקה מרחוק תעמיד החברה לרשות הלקוח בתוך 24 שעות מסמך הכולל את פרטי תוכנית התעריפים אליה ביקש המנוי להצטרף ואת עמוד פרטי התוכנית. החברה תידרש לשמור ברשותה עותק חתום של הסכם ההתקשרות ושל  מסמך תנאי ההתקשרות. החברה תיאלץ גם לפרסם פרטי אפשרות להסכם התקשרות, שאינו כולל התחייבות. 
 
שקיפות מלאה

על פי התקנות החדשות, חברת סלולר לא תוכל לחייב מנוי על שירות חדש, מבלי שיהיה בידה תיעוד מלא של הבקשה. במידה והיא נעשתה בעל פה, תידרש החברה לשמור את הקלטת השיחה, ובמקרה של חיוב יתר, תתחייב החברה לערוך בירור מהיר ולהחזיר ללקוח את כספו בתוך עשרה ימים. בנוסף, יחויבו החברות לאפשר ללקוח לבטל פרט מסויים במנוי בחברה, מבלי לבטל את המנוי כולו.

לאחר שנשלח למנוי חיוב סופי בטרם הפסקת הקשר עם החברה, תיאלץ החברה למחוק את פרטי המנוי, כדי שלא תוכל לחייבו בחיובים נוספים, עליהם תחליט החברה לאחר מכן. החברות גם לא יוכלו לגבות שירות מראש עבור שירות כלשהו. הגביה תתבצע רק לאחר השימוש בשירות.


בין התיקונים, גם התיקון הבא, לפיו: אם לקוח סיים את חבילת הצריכה שרכש בכל תחום, (חבילת דקות וכדו') תהיה החברה חייבת להודיע לו על מיצוי החבילה ועל כך שכעת הוא אמור לשלם מחיר יקר יותר על המשך השימוש באותו שירות. החברות גם יחויבו להודיע למנוי על העלאת תעריפים בחבילה ללא התחייבות, 21 יום מראש.


 את החיוב לחברת האשראי, תשלח החברה רק לאחר שהלקוח כבר קיבל הודעה על כך.


מידע מפורש בחשבון הטלפון, תתחייב החברה לספק גם למנוי העסקי, בנוגע למועד פקיעת ההתחייבות לכל אחד מהשירותים שהלקוח צורך.
גם לקוח עסקי, יקבל פירוט מלא של חשבון הטלפון וסיבת החיוב לכל פרט, כשמוקדי השירות של החברה המטפלים בתקלות, יהיו מספרים שהחיוג החינמי אליהם יתאפשר מכל טלפון קווי בארץ.


לגבי תקנות אלו, יקיים המשרד שימוע לחברות, והן נדרשו להביע את עמדתן לכל השימועים עד ליום ה- 22.04.10 לכל המאוחר, כך שלא הכל בטוח.


בנוסף לשימוע המקיף בתחום הסלולר, אמורה לצאת בשבועות הקרובים שורה של שימועים נוספים להסדרת כשלים צרכניים נוספים בתחום התקשורת בשוק אספקת הגישה לאינטרנט, שוק השיחות הבינלאומיות ושוק התקשורת הקווית.

חיכינו עד עכשיו? נחכה עוד מעט. בתקווה שיהיה שווה. בינתיים, חפשו מישהו אחר שינפח לכם את האוברדאפט.

 

להורדת הקובץ המלא - "רשימת 16 הכשלים הצרכניים בענף הסלולארי אותם מתכוון משרד התקשורת לפתור בשלב זה"