יום חמישי ח' באייר תשפ"ד 16/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נהג בן 40? רוץ לבדיקת ראייה

שר התחבורה ישראל כץ מבקש לחייב נהגים שעברו את גיל 40, לעבור בדיקת ראייה פעם בעשר שנים

שמואל ברזל כ"ט בסיון תשס"ט - 21/06/2009 17:16
שר התחבורה, ישראל כץ, מבקש מוועדת הכלכלה של הכנסת, לאשר תקנה חדשה שתחייב בעלי רשיונות נהיגה שמלאו להם 40 שנה, לעבור בדיקת ראייה אחת לעשר שנים, כתנאי לחידוש רשיון הנהיגה.
 
לדברי שר התחבורה, מבקשי רשיונות נהיגה לכל סוגי הרכב מחוייבים כיום לעבור בדיקות עיניים לפני תחילת לימודי הנהיגה. נהגי רכב מקצועיים, בהם נהגי משאיות, אוטובוסים ומוניות נדרשים לעבור בדיקות רפואיות מגיל 50, אחת לשנתיים, כתנאי לחידוש הרשיון.
 
בנוסף לכך מחוייבים כיום נהגים מעל גיל 65 לעבור בדיקה רפואית, הכוללת בדיקת ראייה, אחת לשנתיים, כתנאי לחידוש הרשיון ואילו נהגים מעל גיל 65 מחוייבים כיום לחתום על הצהרה כי לא חל כל שינוי במצב בריאותם.
 
השר כץ ציין, כי ההצעה לחייב את כל הנהגים לעבור בדיקת ראייה אחת לעשר שנים, כלולה בהמלצות מחקר של מכון גרטנר לחקר האפידמיולוגיה ומדיניות הבריאות, שהוזמן על-ידי משרד התחבורה. לדבריו, בדיקות העיניים נועדו לאתר נהגים הסובלים מליקויי ראייה העלולים להשפיע על יכולתם לנהוג. "נהגים אלה מהווים סכנה בטיחותית ממדרגה ראשונה להם ולסובב אותם בכביש", אמר כץ.
 
יצויין כי לפני מספר שנים ערך אגף התנועה במשטרת ישראל סקר מקיף לבדיקת כושר הראייה בכבישי הארץ. מהנתונים התברר כי 7.3% מנהגי הרכב הפרטי נמצאו עם ליקויי ראייה, לעומת 13.5% מבין נהגי המשאיות ו-16% מבין נהגי הרכב הציבורי.