יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

חשש לחיי שני נעדרים ישראליים בצ'ילה

משרד החוץ הכריז כנעדרים על שני מטיילים ישראליים בדרום צ'ילה. השניים יצאו בעיתוי מסוכן מאד אל מסעם, בעיצומו של החורף, ולא שבו במועד שסוכם, וגם לא יצרו קשר. משרד החוץ הודיע למשפחותיהם. השבוע התגלתה גופתו של מטייל ישראלי שנהרג בסלובניה

איתן פריד, י"ז בסיון תש"ע - 30/05/2010 18:03

מאבדים ישראלים בחו"ל: משרד החוץ הכריז כנעדרים על שני מטיילים ישראליים בצ'ילה. השניים יצאו לפני 5 ימים לטרק, בדרום צ'ילה באזור האגמים, בעיתוי מסוכן ביותר: המטיילים פתחו במסעם בעיצומו של החורף, כשהשטח כבר אסור לטיולים, ובו סופות שלג קשות שאף לא מאפשרות מעבר אווירי באיזור.

צוותי חילוץ והצלה מקומיים פתחו בסריקות אחר הנעדרים, אולם גם מסוק שהוזנק לזירה - לא הצליח לגלותם.  להערכת משרד החוץ, השניים הבינו כי לא יצליחו לחזור אל חבריהם שממתינים להם בנקודת המוצא - בעיר המרכזית באיזור, פוקון, החליטו כנראה לתפוס מחסה במקום ולהמתין להטבה בתנאי מזג האוויר. האיזור כולו מכוסה בשלג והמקום שמם כבר מספר חודשים בשל כך.

שני הישראלים, צעירים בשנות העשרים לחייהם, סכמו עם חבריהם כי יעשו את המסלול אל הפארק, שלצידו שוכן גם
גם הר הגעש המפורסם 'ויאריקה', בתוך שלושה ימים. עם זאת, המסלול עצמו לוקח לעיתים חמישה ימים עד לסיומו. לאחר שגם טווח הזמן המרבי עבר והשניים לא שבו, יצרו החברים קשר עם משרד החוץ בירושלים, שביקש מן הקונסול הישראלי במדינה להגיע אל השטח. אך, בשל תנאי בשטח הגרועים, מסוקו של השגריר שהגיע אתמול אל השטח, לא יכול היה לנחות ונאלץ לשוב אל סנטיאגו. 

למרות זאת, במקום כרגע צוותים רגליים הסורקים את השטח, ומחר ישובו גם המסוק המסייר, וגם השגריר. משרד החוץ מסר עדכון לבני משפחותיהם של הנעדרים, ומעדכן אותם באופן שוטף על כל התפתחות בחיפושים.

בסוף השבוע שעבר התגלתה גופתו של יקיר שמאי, מטייל ישראלי כבן 27, שהחליק אל מותו במסגרת טיול שערך באלפים הסלובנים. המטייל נהרג כבר לפני כשבועיים, אולם גופתו נמצאה רק בסוף השובע שעבר, והיא צפויה להגיע לארץ.