יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ירדן מודה: "טיל גראד נורה בשטחנו"

לאחר הכחשות במהלך היום מודה הערב לראשונה שר ההסברה הירדני, נאביל אל-שריף כי טיל גראד נפל בשטח פתוח באזור העיר עקבה. השר הירדני סיפר כי הרשויות חוקרות את הירי בוצע לדבריו "מחוץ למדינה". ישראל ממשיכה לחקור

אהרן שיין, ח' באייר תש"ע - 22/04/2010 21:32
הירדנים מודים. שר ההסברה הירדני, נאביל אל-שריף, הודה היום (חמישי) כי טיל גראד נפל בשטח פתוח בעיר עקבה. אל-שריף סיפר כי רשויות הביטחון בירדן חוקרות את מקור הירי, "שהיה מחוץ למדינה".

הודעתו של השר הירדני היא הודאה ראשונה של השלטונות הירדנים שמאשרת כי אכן בוצע ירי הרקטות הבוקר מכיוון צפון סיני לעיר אילת. רקטה אחת נחתה בעקבה והשניה נחתה במפרץ אילת.

במהלך היום היו סברות שונות באשר למקורות הירי. ככל הידוע הרקטות שנורו היו בקוטר של 107 מ"מ. כיוחות הביטחון הירדנים והישראלים חוקרים את נסיבות ואת מקורות הירי.

עד עתה לא לקח על עצמו שום ארגון את האחריות אולם, ההערכה היא שהירי מגיע מכיוון ארגונים המקורבים לאל-קעידה ולא מהחמאס. זאת משום שקשה להניח שהחמאס יסכן במידה כה רבה את קשריו עם מצרים וישגר רקטות מתוך השטח המצרי בסיני.

הבוקר נשמעו באילת הדים של שני פיצוצים עזים באזור מסוף עקבה. בעקבות הפיצוצים נסגר המסוף, אולם לאחר סריקות הוא נפתח שוב.