יום ראשון ד' באייר תשפ"ד 12/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מגזין בריטי לענייני ביטחון: ישראל - מעצמת הגרעין השישית בעולם

המגזין הבריטי "ג'יינס" מעריך כי ישראל היא מעצמת הגרעין השישית בגודלה בעולם. לטענת עורכי המגזין, לישראל 300 ראשי נפץ גרעיניים בדומה לבריטניה

אהרן שיין, כ"ז בניסן תש"ע - 11/04/2010 08:55
מקום שישי בעולם ברמת העוצמה הגרעינית -  מומחי "ג'יינס", המגזין הבריטי לענייני צבא וביטחון, קובעים כי ישראל ממוקמת במקום השישי בעולם בעוצמת הנשק הגרעיני שברשותה בשווה למלאי הנשק הגרעיני המצוי בידי הממלכה הבריטית. בין המדינות הנוספות: ארצות הברית, סין, רוסיה, צפון-קוריאה, פקיסטן, בריטניה, צרפת והודו.

על רקע ביטול השתתפותו ברגע האחרון של ראש הממשלה, בנימין נתניהו בוועידת הגרעין בוושינגטון, ככל הנראה עקב חשש כי מדינות ערב מתכוונות לנצל את האירוע ולנגח את ישראל על מאגר פצצות הגרעין המיוחס לה – זוכה המאמר שפורסם במגזין הבריטי היוקרתי, להדים רבים ברחבי העולם.
עורכי המאמר מעריכים כי ברשותה של ישראל ארסנל של 100 עד 300 ראשי נפץ גרעיניים, אותם החלה לצבור מאז תקופת כהונתו של דוד בן גוריון כראש ממשלה בשנות החמישים.

לפי הדיווח, כמאה מראשי הנפץ הגרעיניים ניתנים לשימוש ולהרכבה על טילי קרקע מסוג "יריחו" 1, 2 ו-3. לפי הדיווחים טווח הפעולה של טיל יריחו 3 מגיע עד 7,800 ק"מ. בנוסף טוענים מומחי "ג'יינס" כי יכולת התקיפה הגרעינית של ישראל מגוונת ובאפשרותה להשתמש לצורך תקיפה במטוסי F 16 בטילי יריחו ובאמצעות צוללות גרעיניות מסוג "דולפין". פרשני המגזין הבריטי טוענים עוד, כי במהלך השנים ישראל פיתחה אמצעי נשק שונים הכוללים מוקשים ופגזי ארטילריה שיכולים לבוא בשימוש גם עם נשק גרעיני.

המומחים מוסיפים כי כמעט כל הפצצות הגרעיניות של ישראל אינן מורכבות בשעה זו, אולם ניתן להרכיבן תוך ימים אחדים.

על פי פרסומים זרים בשנים האחרונות, ישראל רכשה מגרמניה שלוש צוללות "דולפין" המצוידות בטילי "הרפון", הנחשבים קטלניים ביותר.

פרויקט טילי ה"יריחו" של ישראל

על פי פרסומים זרים החל מאמצע שנות השישים החלה ישראל בתהליך חימוש בטילי קרקע-קרקע במקביל לתהליך ההתחשמשות הגרעיני שניהלה באותה תקופה. לפי הפרסומים, חברת "מרסל דאסו" הצרפתית החלה לייצר במהלך שנת 1963 את טילי ה"יריחו" הראשונים.

טילי "יריחו 1" פותחו ונוסו על אדמת צרפת בסוף שנות השישים. הדגם הראשוני היה טיל שגובהו 13 מטר ומשקלו 6.7 טונות, והיה ביכולתו לפעול עד לטווח של 450 ק"מ.

לפי הפרסומים, במהלך שנות השמונים ערכה ישראל בהצלחה ניסוי נוסף בסדרת טילי "יריחו 2" שטווח הפעולה שלהם גדל עד ל 4,800 ק"מ. מקורות זרים טוענים כי כיום מחזיקה ישראל גם בטילי "יריחו 3" שביכולתם לשאת ראשי נפץ עד משקל 1,300 ק"ג. טווח הפעולה של טילי "יריחו 3" מגיע עד ל 7,800 ק"מ והם מסוגלים למעשה לפגוע בכל נקודה באירופה או באפריקה.