שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מהפכה במצרים: בני ישראל יצאו לחירות

מאות שנות הגלות והעבדות נסתיימו אמש. מאות אלפים מבני ישראל יצאו בשירה ובריקודים משער רעמסס כשבידיהם שלל רב. רק שאלת המסלול נותרה פתוחה. גורמים במחנה: "לא נעבור דרך ארץ פלישתים". האופוזיציה במצרים זוכה לאחוזי תמיכה גבוהים בסקרים

מערכת 'טוג' י"ז בניסן תש"ע - 01/04/2010 07:00
סערה בעולם: לאחר למעלה מ-430 שנות גלות ועבדות במצרים, הלא יאומן קורה, בפעם הראשונה מתחילים בני ישראל להרגיש את הדרור.

המלך פרעה שהתעקש בכובד לב לא לוותר ולמרות שארצו ספגה מכה אחר מכה, השאיר את בני ישראל כעבדים בעל כורחם, ירד על ברכיו והתחנן: "צאו מתוך עמי וכמה שיותר מהר". לראשונה הוא קשר באופן סופי את אירועי המוות הרבים והמשונים שהתרחשו במדינה להתעללותו בבני ישראל.

קצב האירועים המסחרר, נמשך באכילה חפוזה של קרבן תודה, ארגון החפצים ויציאה מהירה - אך מתונה - ממצרים. לא כגנבים הנמלטים כפי שחפצו ליצור יועצי התדמית של פרעה. אם בתחילה היה מי שסבר כי מדובר בספין נוסף מבית המלוכה הפרעוני שלאחריו תוכבד המלאכה, הרי שהפעם זה נראה אמיתי מתמיד. בני ישראל כבר מתהלכים במדבר באופן חופשי. ללא כל מגלבים הצולפים על הגב, ללא חרפת רעב וסבל.

מסלול צעידת בני ישראל במדבר טרם ידוע. אמנם הדרך ההגיונית היא דרך ארץ פלישתים, שם יוכלו ללון ולצייד עצמם במזון ומים, אך השמועות המתפשטות בשעות האחרונות במחנה אומרות כי ייתכן שיפנו דווקא לדרך המדברית המובילה אל ים-סוף, עובדה שטרם אומתה באופן וודאי - ולא ניתן לה הסבר הגיוני.

מבחינה אסטרטגית מצויים בני ישראל במתח רב. עול העבדות אולי מאחוריהם, אך עדיין אפשרי שהרודן פרעה יחזור בו מהחלטתו ואולי אפילו יבקש להשיבם מיידית למצרים.