יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

צבא מצרים הושמד כליל!

המים ששימשו כחומה לבני ישראל שבו אל הים והטביעו את הצבא המצרי, שהושמד כליל. דיווחים לא רשמיים על הימלטות של פרעה אל הלא נודע. בני ישראל פתחו בשירה על הים ואומות העולם משבחים ומעריצים את אלוקי העבריים אשר הצילם מידי פרעה

מערכת 'טוג' י"ט בניסן תש"ע - 03/04/2010 10:30
תדהמה וחלחלה עמוקה פושטת כעת ברחבי העולם כולו, עם קבלת הידיעה המרעישה על השמדתו של הצבא המצרי בלב ים.

הכוחות המצריים שקיוו כי יצליחו להשמיד את בני ישראל השורדים באורח ניסי, נחלו מפלה טובענית. בעוד כולם דהרו בים הבקוע, אירע להם הגרוע מכל. בשעות המעומעמות של לפנות בוקר, נטה משה ידו בשנית על הים וזה האחרון החל לשוב לקדמותו. המים ששימשו לישראל כחומה, נחתו בגלים אדירים על ראשם של הלוחמים המצריים.

צעקות הלם הקרב שהחרידו את הים נבלעו בין הגלים, בעומק הים. מחקירה ראשונית עולה כי כל פרשי מצריים הטובעים - מתים. הצבא המצרי הושמד כליל ולא נותר חייל לפליטה. פרשים, כלי רכב, טובי לוחמי יחידות הקומנדו המצרי, כולל השייטת הידועה, התאדו כלא היו. המעצמה המצרית הושמדה.

דיווחים על אודות הימלטותו של פרעה התקבלו במטה החדשות המרכזי. תגובות הערצה לאלוקי עם ישראל נשמעים מכל אומות העולם. זה היה, ללא כל ספר, שיא השיאים של הנסים הגלויים. הים נבקע, בני ישראל עברו, המצרים הושמדו.

"זה הסוף שלנו", אמרו במחנה ישראל רק לפני 24 שעות. כך זה היה נשמע אז, רגע לפני שהנורא מכל התרחש למחנה בני ישראל. לאחר שהישועה הגדולה אירעה, מאמין כל העם בה' ובמשה עבדו.

למראה כל הנעשה פתח העם בשירה גדולה. מרים הנביאה נטלה תוף ואמרה לכל הנשים היוצאות אחריה בתופים ומחולות: "שירו לה' כי גאו גאה, סוס ורכבו רמה בים".

השירה נשמעה למרחוק. שמחה כזו כבר לא ראו בני ישראל זמן רב. "זה קלי ואנווהו, אלוקי אבי וארוממהו. ה' איש מלחמה... נשפת ברוחך כיסמו ים, צללו כעופרת במים אדירים... מי כמוך באלים ה', מי כמוך נאדר בקודש. ה' ימלוך לעולם ועד"

מים סוף, צועד כעת העם המשוחרר לעבר מדבר שור. התרגשות היציאה ממצרים והאושר על קריעת ים-סוף, פורץ מן הלב.

גורמים יודעי דבר טוענים, כי אינם ממעיטים כלל מערך שמחת השחרור של בני ישראל, אך לטענתם הדרך עוד ארוכה מאוד עד לארץ כנען.