יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נאות הפסגה מפסידה מיליונים

חברת הבנייה 'נאות הפסגה' דורשת כינוס הוועדה לטיפול בנפגעי הקפאת הבנייה ולקדם מתן פיצויים מיידים לחברות שנפגעו מהחלטת ההקפאה. וגם לעצמה דורשת החברה פיצוי

ראובן שטיין, כ"ט באדר תש"ע - 15/03/2010 15:18
חברת הבנייה 'נאות הפסגה מודיעין עלית בע"מ' הבונה בעיר מודיעין עילית, דורשת באמצעות עו"ד אודי ארד, מראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק ושר האוצר יובל שטיניץ, לעשות שימוש בסמכויותיהם ולנקוט מיידית בכל הפעולות המתחייבות מכוח אחריותם לצווי ההקפאה על מנת לסיים מיידית את גיבוש הקריטריונים לפיצוי נפגעי החלטת ההקפאה ולכלול במסגרתם הסמכה מפורשת למתן פיצוי תכוף ומיידי.

"מצב הדברים הוא שרשויות המדינה והצבא, כל פעם תחת כובע אחר ותפקיד אחר, 'מנחיתות' על חברת הבנייה 'נאות הפסגה' מהלומה לאחר מהלומה, הגורמות לכך שלא זו בלבד שעסקיה הובאו לכלל קריסה אלא שוועדת התובענות, שאמורה הייתה לדון בפיצוייה על כך, משותקת", אומר עורך הדין ארד, המייצג את החברה.

חברת 'נאות הפסגה' הגישה לפני שבועיים תובענה נגד המדינה לפיצויים בהיקף 171,000,000 שקלים, בגין נזקים שנגרמו ונגרמים לה כתוצאה מהקפאת הבנייה במקרקעין שלחברה זכויות בהם.

התובענה הוגשה לוועדת התובענות שהוקמה מכוח החלטת וועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני בטחוני), בה מפרטת החברה את כלל הנזקים הישירים שנגרמו לה לרבות הוצאות, תשלומים ועוד.

לאחר הגשת התביעה, התברר כי משרד האוצר טרם גיבש את הקריטריונים לקביעת גובה הפיצוי על ידי וועדת התובענות.

למרות המכתבים שנשלחו על ידי עורכי הדין של החברה בעניין זה, המביעים תרעומת על העובדה שלאחר פרק זמן כה רב מיום החלטת ההקפאה ומיום מינוי הוועדה לא נקבעו קריטריונים לעבודתה, קביעת היועצת המשפטית כי הוועדה החלה לפעול התבררה כלא נכונה בעליל.

אף על פי שחלפה כבר כמחצית מתקופת ההקפאה לפי החלטת ההקפאה, וועדת התובענות, שהוקמה לטפל בנפגעי הקפאת הבנייה בשטחים, ריקה מכל סמכות, שכן הקריטריונים לפיצוי לא נקבעו.

זאת ועוד, לפני שלושה חודשים נשלחה לראש הממשלה, שר הביטחון, שר האוצר ואלוף פיקוד המרכז, דרישה לתשלום פיצויי מיידי בסך 18,000,000 שקלים להקטנת נזקיה של חברת נאות הפסגה, שיכולים להגיע למאות מיליוני שקלים ועל מנת למנוע את קריסתה, כל זאת כתוצאה מהקפאת הבנייה בעיר מודיעין עלית, בה החברה בונה 2,300 יחידות דיור ומתחמים לתעסוקה ומסחר.

ראשי החברה טענו כי המדינה אחראית על הנזקים שנגרמו להם ועל כן עליה לפצות את החברה בגין מחדליה. החברה שפעילותה בעיר מודיעין עלית הוקפאה לחלוטין כתוצאה מהוצאת צו מינהלי של אלוף הפיקוד בחודש מאי 2009 מעריכה כי הנזקים העתידים שנגרמים לה עשויים להגיע לכדי מאות מיליוני שקלים.