יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

סוף סוף: הרפורמה יוצאת לדרך?

הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל יוצאת לדרך בימים הקרובים. וזה אומר: אזרח שביתו בנוי על אדמה מולאמת - יקבל את הבעלות על הקרקע בחינם. הרפורמה אמורה להפוך את החיים של כולנו לקלים הרבה יותר. מה זה אומר?

איתן פריד, א' באלול תש"ע - 11/08/2010 15:25
רפורמת הקרקעות בישראל, שעברה בחקיקה בכנסת, תחל סוף סוף לפעול בימים הקרובים. המשמעות: בעלי קרקעות עליהם בנויות יחידות דיור בבעלות מדינת ישראל יקבלו בחינם את הבעלות על הקרקע.

למה זה חיכה עד עכשיו? לפי החוק שקבע את הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל ושהתקבל לפני למעלה משנה הרפורמה לא תצא לדרך עד שיחתם הסכם קיבוצי עם עובדי המינהל. עמדתם של שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס המשמש כיו"ר מועצת מקרקעי ישראל ומשרד האוצר הייתה כי אין לקשור בין העברת הבעלות על הנכסים לבין ההסכם הסופי והכולל של השינוי המבני והעקרוני במינהל מקרקעי ישראל. אולם, ועד העובדים לא הסכים לשתף פעולה וביקש לקשור בין ההסכם הכולל ובין העברת הבעלות והמו"מ התפוצץ מספר פעמים.

השבוע התקיימה ישיבת עבודה בלשכת שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, בהשתתפות השר אטיאס, מנהל המינהל, ירון ביבי,נציגי ועד עובדי המינהל בראשות גיל אייזנשטיין-קנה, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי שם סוכמו היחסים שבין העובדים להנהלת המינהל ע"מ להניע את תהליך הרפורמה.

הצדדים הגיעו להסכמה להפריד בין העברת הבעלות שתחל בהדרגה ובאופן מיידי ובין ההסכם הכולל של השינוי המבני-ארגוני במינהל.

השר אריאל אטיאס הביע את שביעות רצונו מהחתימה על סיכום הדברים וציין, כי הוא שמח שהדברים נעשים בהבנה והסכמה, למרות הזמן שעבר. "עובדי המינהל הם עובדים מסורים וחשוב שיהיו חלק מהתהליך המשמעותי של העברת הבעלות לרפורמה במינהל, אך כעת עוד עבודה רבה לפנינו. אני רואה את הדבר העיקרי ברפורמה בשינוי המבני הארגוני שהמינהל זקוק לו כדי להתאים עצמו לשינויים במשק ובענף הנדל"ן, לרענן את השורות ולמקד את פעילות המינהל ביעילות ובמינימום בירוקרטיה.  העברת הבעלות ללא תמורה, זו בשורה לכל אלה שהיו צריכים עד עתה לשלם עבור פעולות שעשו בנכס כגון תוספת חדר ותצמצם בירוקרטיה וחיכוך של האזרחים עם עובדי המינהל כך שהעובדים יעסקו בשיוק קרקעות, טיפול מהיר יותר בעיסקאות ושרות טוב יותר לאזרחים. 

מנהל המינהל, ירון ביבי, ציין כי עם ביצוע הרפורמה יוכל מינהל מקרקעי ישראל להתמקד בטיפול בקרקע השייכת לאזרחים ובשיווק קרקע לבניה, במקומות בהם יש תוכניות מאושרות במקום בטיפול בחוכר הבודד.

כך זה הולך לעבוד במישור המעשי:

בשלב ראשון יצאו 130,000 הודעות על העברת בעלות לחוכרים הזכאים לקבל אותה בחינם.
65,000 הודעות יצאו לאלתר, במקביל הממונה על השכר הודיע כי ישולם לעובדי המינהל במשכרות אוגוסט 2010 מענק חד פעמי כפי שיקבע בחוזר וכפי שיסוכם על חשבון.
השלב השני יופעל בסוף הרבעון הבא (31.12.2010) במסגרתו יוצאו 40,000 הודעות נוספות והשלב השלישי של הפצת 25,000 אגרות נוספות יופעל החל מיום 1.2.2011.

מה זה אומר לגבי האזרח הפשוט? המדריך המלא למשמעות רפורמת הקרקעות