יום שני ה' באייר תשפ"ד 13/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אמש: בקבוק תבערה הושלך לעבר רכב בכביש 443

לעבר רכבה של משפחה חרדית שנסעה אמש בכביש 443 סמוך למחסום עטרות, הושלך בקבוק תבערה. נהג הרכב נפצע קל. נזק נגרם לרכב. צה"ל ומג"ב פתחו בסריקות

אהרן שיין, כ"ח באדר תש"ע - 14/03/2010 10:20
האם זהו רק הפתיח? מספר שבועות לפני שהוראת בג"ץ לפתוח את כביש 443 נכנסת לתוקף, אירע אמש מקרה נוסף של תקיפת רכב ישראלי בכביש המחלוקת, שאך בנס, לא הסתיים באסון.

אמש חלף רכב של בני משפחה חרדית באזור מחסום עטרות, כשלפתע הושלך לעבר הרכב בקבוק תבערה. הבקבוק פגע בכר, התנפץ והתלקח. כתוצאה מהפיצוץ נפצע קל מאד נהג הרכב ולרכבו נגרם נזק. בעקבות האירוע פתחו חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב בסריקות באיזור.

לאחרונה, לפני פחות משבועיים ירו פלסטינים לעבר עמדה של צה"ל במקום סמוך.

האירוע אמש, מחדד שוב את החשש של הישראלים שמשתמשים בכביש שמא פתיחת הכביש לתנועה פלסטינית תוביל ח"ו לשפיכות דמים.

כזכור, עוררה החלטת בג"ץ על פתיחת הכביש לתנועת פלסטינים - זעם רב, בעקבותיה הודיע חבר הכנסת ח"כ משה מטלון מישראל ביתנו, כי בכוונתו להגיש הצעת חוק "עוקף בג"ץ", שיאפשר למדינה לפעול בניגוד לדעת בית המשפט העליון, על ידי סיפוח את הכביש לתחומי מדינת ישראל, צעד שיגרור בעקבותיו היתר נסיעה לישראלים בלבד.

על פי הערכות מצב שקיימה מערכת הביטחון עולה כי עם פתיחת כביש 443 לתנועת פלסטינים, ינועו בכביש מדי יום כ- 3,000 כלי רכב פלסטינים. אולם, פלסטינים תושבי האזור אמרו לכתב Tog כי אין בכוונתם להשתמש בכביש וכי יש להם חלופות טובות ממנו.