יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שר התשתיות: לא לתחיבת ידיה של המדינה לכיס מפיקות הגז והנפט

שר התשתיות הביע התנגדות נחרצת להעלאת התמלוגים על הפקת נפט וגז במדינת ישראל; "החברות השקיעו כסף רב בחיפושים מבלי שהבטחנו תמורה, זה לא הוגן שכשיש רווחים נתחוב ידינו לכיסן"

יהודה שפיגל, י"ז באדר תש"ע - 03/03/2010 15:15

שר השתיות מביע התנגדות נחרצת ליוזמת האוצר להעלות את התמלוגים שיועברו לקופת המדינה בגין הפקות נפט וגז ממשאבי טבע במדינה מתנגד השר התייחס בנאומו בכנס לתגליות הגז.

השר שנאם בכנס לתגליות הגז אמר כי "ישראל היא ארץ זבת חלב וגז. בזכות העובדה הזו - משק האנרגיה בישראל עובר בשנים האחרונות טרנספורמציה את תנופת הגז אסור להפסיק.

המשקיעים לקחו ולוקחים סיכון גדול ביותר בחיפושים. כשיצאו לדרך איש לא הבטיח להם תגליות ואף אחד לא הבטיח להם תמורה. אנו רוצים שחברות בינלאומיות וישראליות ישקיעו כאן ומאמינים שישראל תהפוך למדינה מפיקת אנרגיה עם פעילות של חברות בינלאומיות בתחום.

כשלא היה ברור הפוטנציאל, נתנו להם לעבוד. עכשיו, כשיש ודאות, אסור למדינה להיות הקוזאק הגוזל. צריך לשמור התחייבויות המדינה כלפיי היזמים. ועל אופק ארוך טווח למשקיעים.

הכנסת יד הממשלה עמוק לכיס של המשקיעים תאותת לתעשייה הזאת שבמדינת ישראל עלולים להשתנות הכללים ללא התראה. אנחנו צריכים לשדר וודאות ויציבות. לכן, אני מתנגד נחרצות להעלאת התמלוגים מהפקת גז ונפט".

השר חזר וציין, כי על אף הכניסה החשובה והמבורכת של הגז הטבעי לתחום ייצור החשמל, הקמת תחנת הכוח באשקלון היא חיונית לשמירה על תמהיל הדלקים בישראל, על מנת להבטיח אספקת חשמל זמינה אמינה ובטוחה.

בדבריו, הביע לנדאו את דאגתו מהתלות של העולם המערבי בנפט ובדלקים הפוסיליים: " אזרחי העולם המערבי, בכלל זה אזרחי ישראל, סובלים מהתמכרות קשה. צריך להודות בזה. אנחנו מכורים לזהב השחור. ההשלכות של ההתמכרות הזו ברורות. אם העולם המערבי מכור לסם – הוא גם תלוי במי שמספק אותו. אנו עדים לתלות גוברת והולכת של מדינות המערב במדינות המספקות. בדיקטטורות המזה"ת. תלות כלכלית, שמובילה ממילא לתלות מדינית.

ההכנסות הענקיות מהנפט משמשות מקור כספי שממריץ את האסלאם הרדיקלי, וממריץ את הטרור האסלאמי וממריץ את שאיפות ההתפשטות ואת פרויקטי הגרעין של ה"דילר", ה"פושר" האיראני. את זה אנחנו חייבים לעצור.

השר ציין כי יעלה את נושא התלות בנפט והצורך להשקיע במציאת תחליפים בועידת אייפאק שתתקיים בסוף החודש בארה"ב, אליה ייצא יחד עם ראש הממשלה. "זהו צורך אסטרטגי לעולם המערבי" אמר השר.