יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

יוזמה: האיחוד האירופי יכיר במדינה פלסטינית לפני סיום המו"מ

ספרד וצרפת מובילות יוזמה, לפיה האיחוד האירופי יכיר במדינה פלסטינית עוד טרם סיום המשא ומתן עם ישראל. בישראל מתנגדים בתקיפות

אהרן שיין, ז' באדר תש"ע - 21/02/2010 09:56
שר החוץ הצרפתי, ברנאר קושנר, ועמיתו, שר החוץ הספרדי, מיגל מורטינוס, מובילים יוזמה חדשה לפיה יכיר האיחוד האירופי בהכרזה על מדינה פלסטינית  בתוך כשנה וחצי, עוד טרם סיום המשא ומתן על הסדר הקבע. גורמים מדיניים מבהירים כי ישראל העבירה לצרפת ולספרד מסרים  חדים בעניין ולפיהם היא מתנגדת נחרצות ליוזמה כזו שאף עלולה לפגוע בסיכוי לקדם את תהליך השלום.

גורם מדיני אירופי אישר כי מידע על היוזמה הצרפתית-ספרדית הועבר לישראל כבר לפני כמה שבועות. ספרד משמשת כיום הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי.

לפי המידע שבידי ישראל, שרי החוץ - הצרפתי והספרדי מחברים בימים אלה מאמר שעתיד להתפרסם בתקופה הקרובה בכמה מן העיתונים המוכרים באירופה. המסר העיקרי שנובע מן המאמר, מבהיר כי על האיחוד האירופי להכיר במדינה פלסטינית עוד לפני סיום המשא ומתן, זאת, אם תהיה הכרזה על הקמת מדינה על ידי מחמוד עבאס (אבו מאזן), יו"ר הרשות הפלסטינית.

ביום שני צפוי היו"ר הפלסטיני לנחות בפאריס, שם הוא אמור להיפגש עם הנשיא הצרפתי - סרקוזי וכן עם שר החוץ קושנר. לדברי דיפלומטים צרפתים, סרקוזי ילחץ על אבו מאזן לחדש מיידית את המשא ומתן עם ישראל. במקביל, דיווח אתמול העיתון הפלסטיני אל-איאם, כי הממשל האמריקאי הציע לישראל ולרשות הפלסטינית שלושה חודשי משא ומתן לא-ישיר, ולאחריהם תתקבל ההחלטה האם ניתן להמשיך לשיחות ישירות בין הצדדים.