יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אירופה רואה במוסד אחראי לחיסול: צרפת מצטרפת לדרישת בריטניה ואירלנד

השגרירים בבריטניה ובאירלנד התייצבו לפגישת הבהרה. כעת גם צרפת דורשת הבהרות. שר החוץ הבריטי הודיע כי ידרוש הסברים מליברמן לקראת פגישתם ביום שני הקרוב

יהודה שפיגל, ד' באדר תש"ע - 18/02/2010 15:54

צרפת מצטרפת לבריטניה ואירלנד הרואות במוסד אחראי לחיסול בדובאי ולזיוף הדרכונים האירופים. משרד החוץ הצרפתי פנה היום לשגרירות ישראל בפריז בדרישה להבהרות בגין השימוש שנעשה בדרכון צרפתי מזויף, שהיה בין 11 הדרכונים המופיעים ברשימת המבוקשים. 

בבריטניה הגיעה ההסתה האנטי ישראלית לשיאה כאשר חברי מפלגת הלייבור הבריטית קראו לגרש את השגריר הישראלי אם לא יהיו בידיו הסברים משכנעים, לפרשת הדרכונים.

היום התקיימה פגישת השגריר הבריטי עם מנכ"ל משרד החוץ הלונדוני פיטר ריקטס. כצפוי, היא הסתיימה בלא התפתחויות מיוחדות, כשהשגריר שיצא מהפגישה סירב לדווח על תוכנה.

במקביל זומן ציון עברון, שגריר ישראל באירלנד, לפגישה דחופה במשרד החוץ האירי. שם הועלתה בפניו דרישת המדינה, להעביר אליה כל מידע שיש ברשותו בנושא. כך גם הוא ביקש ממנו לדאוג להעביר לידי משרד החוץ, כל פרט שתדע ישראל אודות פרשת זיוף הדרכונים. השגריר ציין כי כעת אין בידו מידע כזה והוא יעביר את הבקשה לירושלים.

שר החוץ אביגדור ליברמן, נדרש גם הוא לתת הסברים וביום שני הקרוב יפגש ליברמן עם שר החוץ הבריטי, דיוויד מיליבנד. לקראת הפגישה אמר היום (ה') השר הבריטי, כי הוא מצפה לשמוע הבהרות בפרשת הדרכונים המזויפים. יצויין כי בלשכתו של שר החוץ הישראלי מכחישים כל קשר בין הפגישה פרשת הדרכונים. לדבריהם, הפגישה נקבעה מראש ובלי קשר לפרשת הדרכונים. והיא תתקיים כחלק מסדרת פגישות שיתקיימו עם שרי חוץ נוספים באיחוד האירופי. 

גם בדובאי רואים במוסד אחראי לחיסול ובהודעה שפורסמה היום נאמר "מהחקירה שניהלנו עולה שהמוסד מעורב ברצח אל-מבחוח. אנו מעריכים ב-99 אחוזים שהמוסד עומד מאחורי החיסול, אם לא 100 אחוזים".

גורם במשטרת דובאי מסר לרשת "אל-ג'זירה", כי אם יסתבר שהמוסד עומד מאחורי חיסולו של אל-מבחוח, "ראש הממשלה בנימין נתניהו יוגדר כ"מבוקש" על ידי שלטונות דובאי, לאור העובדה שאישר את החיסול".