יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מבני ציבור יחוייבו לחסוך מים

חוק "החסכמים" עבר היום במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, במסגרתו גופים ציבוריים יחויבו בהתקנה של אביזרי חיסכון במים בכל המבנים שברשותם

ראובן שטיין, ב' באדר תש"ע - 16/02/2010 18:54
ושאבתם מים בחיסכון: מליאת הכנסת אישרה היום (ג') בקריאה שנייה ושלישית את החוק שיחייב מבני ציבור בהתקנת "חסכמים". במסגרת החוק יחויבו גופים ציבוריים בהתקנה של אביזרי חיסכון במים בכל המבנים שברשותם. עד סוף חודש אפריל הקרוב, רשות המים תפרסם כללים לביצוע החוק, וחובת ההתקנה תחול ארבעה חודשים לאחר מכן.

בין הגופים שיהיו מחוייבים בהתקנת אביזרים חוסכי המים: כל משרדי הממשלה, הכנסת, צה"ל, משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר, רשויות מקומיות, תאגידים עירוניים, חברות ממשלתיות, ההסתדרות הציונית העולמית, הסוכנות היהודית, אוניברסיטאות, תאגידי מים וביוב, קופות חולים ובתי ספר.

לאחר שהצעת החוק נדחתה לפני כמעט שנה על ידי ועדת השרים לחקיקה בטענה שחקיקה ראשית אינה המסגרת המתאימה להסדרת חובת התקנת אביזרים חוסכי מים, בהתערבות השר להגנת הסביבה אושרה הצעת החוק שוב וכאמור, עברה היום בקריאה שנייה ושלישית.

ח"כ אופיר אקוניס, מיוזמי החוק, אמר כי "חוק החסכמים יביא לחיסכון משמעותי במים. על מוסדות הציבור להוות דוגמה לשאר האזרחים על מנת שנוכל להתמודד עם המחסור החריף במשק המים".