יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שטייניץ: "יש לשתף את החרדים בעבודה"

שר האוצר יובל שטייניץ נאם היום בכנס ירושלים השביעי, ואמר כי ניתן לעורר מעגל צמיחה מחודש ולחזור לשיעורי צמיחה של 5% ומעלה

ראובן שטיין, ב' באדר תש"ע - 16/02/2010 12:11
חרדים, לעבודה: "אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לעורר מעגל צמיחה מחודש ולחזור לשיעורי צמיחה של 5% ומעלה, כמו שידענו בין 2004 ל-2008", כך פתח הבוקר (ג') שר האוצר יובל שטייניץ את כנס ירושלים השביעי. לדבריו, יוכל לעורר את מעגל הצמיחה, "אם ננהג נכון ונפתח את היתרונות שלנו בהיי-טק ובביוטכנולוגיה, אם נפשט תהליכים בירוקרטים, ואם נתקבל ל-OECD".

משימה נוספת ביקש להנחיל שטייניץ, "שאינה פחות חשובה", והיא לדאוג שמעגל הצמיחה הבא יהיה צמיחה של צמצום פערים בחברה הישראלית ולא של הגדלת פערים. "כדי שהצמיחה תהיה של כולם אנחנו חייבים לטפל בשוק העבודה", אמר השר, "לשם כך יש לטפל בצמצום מספר העובדים הזרים ובשיתופה בכוח העבודה של האוכלוסיה החרדית והערבית".

שטייניץ ציין כי עלינו לדאוג שסיבוב הצמיחה הבא לא ילווה בתוספת מסיבית של עובדים זרים, "העובדים הזרים הם תחרות לחלשים בחברה ולא לחזקים. לכן הנהגנו מדיניות הגירה שונה שתצמצם את מספר העובדים הזרים, כדי שכל הציבור הישראלי יוכל להשתתף במעגל הצמיחה הבא.

"הטיפול השני הוא טיפול ממוקד בשתי אוכלוסיות ששיעור השתתפותן בכוח העבודה נמוך במיוחד - האוכלוסיה הערבית והחרדית - אנחנו רוצים לעזור להם לעזור לעצמם ולכלכלת ישראל.

"בנושא צמצום ההגירה כבר גיבשנו מדינית שונה, אולם בנושא עידוד הערבים והיהודים החרדים להגדיל את השתתפותם בכוח העבודה - אנחנו עדיין יושבים על המדוכה ובוחנים צעדים רחבי היקף. אני מניח שייקח כמה חודשים עד שננהיג מדיניות ברורה בסוגיה הזו".