יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אחמדינג'ד לאסד: אם ישראל תתקוף - יש לשים לה קץ

בשיחה שקיים נשיא איראן עם מקבילו הסורי, אמר אחמדינג'ד כי יש להתנגד לישראל ולחסלה במידה וזו תפתח בעימות צבאי באזור. "אם המשטר הציוני יחזור על טעויותיו ויפתח בעימות צבאי, יש להתנגד לו בכל הכוח ולשים לו קץ אחת ולתמיד"

איתן פריד כ"ז בשבט תש"ע - 11/02/2010 09:29
נשיא איראן מחמוד אחמדינג'ד ממשיך להתסיס וללבות את האש סביבו: בשיחה שקיים אמש (ד') עם מקבילו הסורי, בשאר אסד, אמר כי יש להתנגד לישראל ולחסלה במידה וזו תפתח בעימות צבאי באזור.
 
"יש ברשותנו מידע אמין, לפיו המשטר הציוני מחפש אחר דרך לפצות על תבוסותיו המשפילות שנחל מול תושבי עזה וחיזבאללה", אמר הנשיא האירני בשיחת טלפון עם אסד.
 
"אם המשטר הציוני יחזור על טעויותיו ויפתח בעימות צבאי, יש להתנגד לו בכל הכוח ולשים לו קץ אחת ולתמיד", אמר אחמדינג'ד. על קיומה של שיחת הטלפון דיווחה הטלוויזיה הממלכתית באיראן.
 
ובתוך כך, מדינת ישראל ממשיכה במאמציה להביא להחמרת הסנקציות נגד המשטר באיראן. על רקע ההודעה הרשמית של איראן בנוגע לתחילת ייצור דלק גרעיני במדינתה, יצאה לוושינגטון משלחת נכבדה של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בראשותו של ח"כ צחי הנגבי.
 
המשלחת נועדה בליל אמש עם אישים בכירים בממשל האמריקני ובקונגרס. במרכז הדיונים עמדה סוגיית הגרעין האיראני והמשתתפים העלו סקירות הדדיות של תמונת המצב העדכנית בסוגיה.
 
"במוקד המפגשים העמדנו את דרישתה של ישראל לגבש בדחיפות מהלך של סנקציות חריפות נגד המשטר האירני", סיפר הנגבי בסיום המפגשים. "הזהרנו כי אין בנושא זה בישראל קואליציה ואופוזיציה, יש גישה אחידה, הרואה באירן סכנה לשלום העולם וליציבות האזורית".
 
הנגבי הוסיף כי המשלחת הישראלית הבהירה בפני המשתתפים האמריקאים כי "חובה על המערב בהובלת ארה"ב להבהיר שהסנקציות אינן אופציית הפעולה היחידה וכי כל האופציות מצויות על השולחן. התרשמתי כי הממשל האמריקאי אכן נחוש לגבש קונצנזוס במועצת הבטחון להטלת עיצומים משמעותיים יותר מבעבר על איראן בתוך שבועות ספורים".