יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אובמה באוסלו: אם אכשל כנשיא – הפרס לא יחפה

לפני קבלת פרס נובל לשלום קיים נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מסיבת עיתונאים באוסלו והקטין מעמדו של הפרס למול תפקידו: "אם אכשל כנשיא, כל הפרסים שבעולם לא יכסו על כך". על הביקורת לבחירתו לחתן: כשאצליח בתפקידי – כל הביקורת תימוג

איתן פריד כ"ג בכסלו תש"ע - 10/12/2009 13:17

נשיא ארצות הברית וחתן פרס נובל לשלום, ברק אובמה, סבור כי הפרס לא יחלץ אותו במקרה שייכשל בתפקידו, אולי משום הסיבה, שאת הפרס הוא מקבל על כך שמוכיח מאמצים במסגרת תפקידו לחתור אל המטרה, בשעה שבמסגרת תפקידו כנשיא המעצמה הגדולה בעולם, עדיין אל הצליח להגשים מטרת מאמציו.


במסיבת עיתונאים שקיים בצהריים (ה') לפני קבלת הפרס באוסלו, בירת נורבגיה, אמר הנשיא האמריקני, כי "אם אכשל כנשיא, כל השבחים והפרסים שבעולם לא יכסו על זה". אובמה אמר בנוסף, כי לדעתו ישנם אחרים הראויים ממנו לכך.


בהתייחסו לביקורת אודות בחירתו כחתן פרס נובל לשלום אמר אובמה, כי אם יצליח במאמציו, הביקורת תימוג מאליה "המטרה היא לא לזכות בתחרות פופולריות או לקבל פרס, אפילו אם הוא יוקרתי כמו פרס נובל לשלום. המטרה היא לקדם את האינטרסים של אמריקה", אמר הנשיא. "אם אני אצליח במשימות, אז אני מקווה שהביקורת תירגע, אבל זו לא הדאגה האמיתית שלי. אם אני לא אצליח, אז כל השבחים והפרסים בעולם לא יסתירו את העובדה הזאת".


במסיבת העיתונאים התייחס אובמה גם לבעיות הבטחוניות והמדיניות העומדות על הפרק, ואף התייחס למאמצים העולמיים לשמירה על איכות הסביבה ומלחמה בהתחממות הגלובלית, ואמר כי "על ארצי לערוך חשיבה רצינית בשנה הקרובה בעניין השימוש באנרגיה, לאור ההתחממות הגלובלית".