יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מחדל חמור בארה"ב: נהלי הבטיחות דלפו לרשת

מסמך חסוי שדלף לאינטרנט מגלה את כל נוהלי האבטחה בשדות התעופה בארה"ב, ומכין מדריך מפורט לטרוריסטים : כך יותר קל לחדור

איתן פריד כ"ב בכסלו תש"ע - 09/12/2009 10:50

נשמח לראותכם בטיסותינו הבאות? ובכן, כך בדיוק נראה אתכם: פרשייה מביכה ומסוכנת עוד יותר משחירה את בני האבטחה האמריקנית בכל הנוגע לנוהלי הבטיחות שנועדו למנוע כניסתם של טרוריסטים וגורמים בלתי רצויים בשערי המעצמה האמריקנית, ומה שמפחיד עוד יותר: להיכנס בדלתות המטוס הממריא ממנה, ונסגר למשך יותר מעשר שעות בין שמים לארץ.


מסמך חסוי של ה-,TSA (Terminal Security Agency) מנהל הבטיחות האמריקני בטרמינלים השונים בארה"ב, אשר הוקם בעקבות אירועי ה-11 בספטמבר, שנגרמו בעקבות הסתננותם למטוס של טרוריסטים,  דלף לרשת, וכעת יכול כל בעל מידע טכנולוגי בסיסי להורדיו מן האינטרנט ולעיין בו על-מנת ללמוד את כל הדרוש לגבי נוהלי הבטיחות הפנימיים, מבלי לטרוח בהפעלת רשת עניפה להשגת המידע המודיעיני.


במסמך, שפורסם בטעות ברחבי הרשת המקוונת, מפורטים זמני הלחץ, אותם 'כדאי' לטרוריסטים לנצל, מפני שאחוז העירנות בבדיקה בזמנים אלו עומד על רק כ-25% מן הקפדנות המוכתבת ברף הנורמה.
 

במסמך הכתוב על פני 93 עמודים מפורט לאנשי הביטחון כיצד עליהם לנהוג, מפרסומו עולה, כי  אביזרים אורטופדיים, למשל, אינם עוברים בדיקה: גבס, כסא גלגלים, נעלי נכים ואף נעליים אורטופדיות, אינם עוברים בדיקה כלל. המסמך מפרט את מגבלות מכונת השיקוף, ואילו ממצאים מסוכנים אינה מסוגלת לחשוף.


עיון במסמך מגלה את דגם אישורי המעבר של האח"מים, וכל שנותר לגורמים העויינים לעשות הינו – להכין זיוף מתאים. המסמך גם מהווה המלצה עקיפה לגורמים אלו להימנע מטיסה בדרכון שהונפק ב; איראן, אלג'יריה, אפגניסטן, לבנון, לוב, סודן, סומליה, סוריה, עיראק, קובה, צפון קוריאה ותימן.


דובר ה-TSA התייחס למחדל, וטען כי המסמך הוסר מהאתר של המינהל על אתר. למרות זאת – הפרטים כבר דלפו החוצה, והאזרחים האמריקנים זועמים על מי שבידם הפקידו את בטחונם האישי.


האם ישונו בשל כך נוהלי האבטחה? אולי. זאת ניתן יהי לראות אולי במסמך הבא שיפורסם לתועלת הציבור ברשת...