יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו ואובמה נפגשו בבית הלבן, תוכן הפגישה נותר חסוי

נשיא ארה"ב אובמה וראש הממשלה נתניהו, נפגשו הלילה בבית הלבן, כולל פגישה ממושכת בארבע עיניים , אולם שני הצדדים החליטו: לא מדווחים על תוכן הפגישות. הבית הלבן: השניים שוחחו בנושאים בילטראליים, אובמה הצהיר על מחויבותו לביטחון ישראל

אבי משה כ"ג בחשון תש"ע - 10/11/2009 07:39
בבית הלבן בוושינגטון נפגשו הלילה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונשיא ארה"ב ברק אובמה. השניים נועדו במשך שעה וארבעים דקות. בחלק מהזמן הפגישה הייתה בארבע עיניים. נתניהו ואובמה לא קיימו תדריכים לעיתונאים בתום הפגישה.
 
אובמה ונתניהו דנו ממושכות בנושא המדיני, וגורמים בפמליית ראש הממשלה אמרו, כי השניים עסקו גם בנושא הגרעין האיראני. במשך ארבעים דקות השתתפו נציגים משני הצדדים בפגישה, ובהם ראש המועצה לביטחון לאומי ג'ים ג'ונס, ראש מטה הבית הלבן רם עמנואל, השליח ג'ורג' מיטשל, שר הביטחון אהוד ברק, ראש המל"ל עוזי ארד, השגריר הישראל בוושינגטון והשליח יצחק מולכו.
 
בתום ארבעים דקות של שיחה, יצאו כל הנוכחים מהחדר הסגלגל, ואובמה ונתניהו נותרו בחדר לפגישה בארבע עיניים שנמשכה שעה שלמה.
 
שני הצדדים סירבו למסור את פרטי השיחה שהתנהלה בין הצדדים, אולם הבית הלבן פרסם הודעה קצרה שתואמה עם אנשיו של נתניהו. בהודעה נאמר כי אובמה ונתניהו שוחחו בנושאים משותפים, וכי נשיא ארצות הברית "הצהיר על מחויבותו לביטחון ישראל ושוחח עם ראש הממשלה על מגוון נושאים הנוגעים לשיתוף הפעולה הביטחוני".
 
כדי לשמור על חשאיות תוכן הפגישות, ביטל ראש הממשלה נתניהו את התדרוך לעיתונאים שתוכנן לאחרי הפגישה. גם שר הביטחון ברק ביטל ראיונות שתוכננו עבורו בכלי התקשורת בישראל ובארה"ב.
 
אמש אמר ראש הממשלה, בנאומו בפני ראשי הפדרציות היהודיות, כי "המטרה שלי היא לא לנהל משא ומתן לשם משא ומתן, המטרה שלי היא להשיג שלום בין ישראל והפלסטינים". נתניהו הוסיף כי "כדי להגיע להסכם שלום עלינו להתחיל לקיים משא ומתן", ואמר כי "אנו צריכים להפסיק לקיים משא ומתן על המשא ומתן – עלינו להתחיל להתקדם".