שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אובמה: על איראן לקבל החלטות

נשיא ארה"ב ברק אובמה, אמר אמש (ג') כי הגיע הזמן שאיראן תקבל החלטה לאן פניה מועדות

דוד שמואלי י"ז בחשון תש"ע - 04/11/2009 10:41
נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר אמש (ג') כי הגיע הזמן שאיראן תחליט האם היא מתמקדת בעבר, או לחילופין היא פותחת את הדלת להזדמנויות גדולות יותר.
 
את הדברים אמר אובמה 30 שנה לאחר ההשתלטות העוינת על שגרירות ארצות-הברית בטהראן. בארבעה בנובמבר 1979 הסתערו לוחמים איראנים על בניין השגרירות והחזיקו 52 אמריקנים כבני ערובה במשך תקופה ארוכה שנמשכה 444 ימים.
 
לציון התאריך, הציפו הבוקר את רחובות טהרן מאות אנשי ביטחון איראנים, וזאת, כדי למנוע התאספויות המוניות של תומכי אופוזיציה. כצפוי, מנהיגי הרפורמיסטים מיר-חוסיין מוסאווי ומאהדי כרובי יצאו בהכרזות לתומכיהם לצאת לרחובות לציון יום המתקפה על שגרירות ארצות הברית בטהרן, ואף להבעת התנגדות לנשיא המכהן, מחמוד אחמדינג'אד.
 
אתרי האינטרנט של מפלגות האופוזיציה קראו למפגינים להתאסף אל מחוץ לשגרירות רוסיה בטהרן, זאת, בעקבות הכרת מוסקווה בניצחונו של אחמדינג'אד בבחירות. לצד ההפגנה הזו, צפיות להיערך הפגנות נגד המערב מחוץ לשגרירות האמריקנית הישנה בטהרן.