שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דובר משרד החוץ המצרי: תושבי מזרח ירושלים נתונים ללחצים ישראליים

דובר משרד החוץ המצרי תקף את ישראל: "תושבי מזרח ירושלים נתונים ללחצים מצד הכיבוש והגזענות"

דוד שמואלי ט"ז בחשון תש"ע - 03/11/2009 20:41
דובר משרד החוץ המצרי בקהיר האשים אמר הצהרים ואמר כי "תושבי מזרח ירושלים נתונים ללחצים ולצעדים מצד הכיבוש והגזענות".
 
את הדברים אמר על רקע מאבק בעלות על בית במזרח ירושלים. הדברים החריפים הללו הוצגו לתקשורת המצרית שעות ספורות לאחר העימות שפרץ בין יהודים שפלשו באישור בית המשפט לבית בשכונת שייח' ג'ראח לתושבים פלסטינים במקום.
 
הדובר חוסאם זכי, ששוחח עם כתבים, קרא לקהילה הבינלאומית ולמועצת הביטחון להתערב "כדי למנוע מישראל להוציא לפועל את רצונה העומד בניגוד לחוק הבינלאומי". מצרים הדגישה בדבריה עוד כי "כוחה של ישראל לעולם לא יצליח לכפות את המציאות בשטח, בכל הקשור לשטחים הפלסטינים, ובמיוחד בירושלים הכבושה". הבכיר המצרי הוסיף כי "ישראל לא תצליח להשיג לגיטימציה לדבר שאינו חוקי".
 
הבכיר המצרי הוסיף עוד כי ארצו מודאגת מהצעדים שמדינת ישראל נוקטת בירושלים, וזאת, בשל העובדה כי מטרתם הינה שינוי אופיה הגיאוגרפי והדמוגרפי של ירושלים. זכי שב ואמר כי ארצו מגנה את מה שכינה "התוקפנות וההסלמה הישראלית נגד ירושלים ונגד מסגד אל אקצה".
 
מוקדם יותר אמר שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט, כי מצרים דורשת ערבונות לפיהן המגעים בין מדינת ישראל לפלסטינים לא ישמשו "למשוך זמן". "אנו רוצים ערבונות בשביל הפלסטינים... כדי להבטיח להם שהמגעים לא ישמשו כדי למשוך זמן או להשלים את מטרות הישראלים נגדם", אמר במסיבת עיתונאים בקהיר.