יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

גולדסטון: "טענות מבקריי אינן ענייניות"

בראיון לאל-ג'זירה מאשים השופט גולדסטון ואומר כי "אין לי ספק שהרבה ממבקרי לא קרא את הדו"ח"

דוד שמואלי ד' בחשון תש"ע - 22/10/2009 19:05
השופט ריצ'רד גולדסטון אמר היום (ה') בראיון לרשת אל ג'זירה כי "עדיין לא שמעתי מממשל אובמה מה היו חוסר הדיוקים שנמצאו בדו"ח". השופט, שדו"ח הוועדה שבראשה עמד האשים את מדינת ישראל ואת חמאס בביצוע פשעי מלחמה, אמר כי "ממשל אובמה הצטרף להמלצותינו לניהול חקירה מלאה הן בישראל והן בעזה, אך טען שהדו"ח פגום".
 
גולדסטון טען במהלך הראיון כי ההאשמות נגדו צצו על רקע אישי ולא ענייני. "אין לי ספק שהרבה ממבקרי – רובם המכריע – לא קרא את הדו"ח", טען גולדסטון. לדידו, ההוכחה לכך הינה שאף אחת מההאשמות נגדו לא מתייחסת לתוכן הדו"ח.
 
בקטעים שהוצגו מוקדם יותר אמר גולדסטון כי ארצות הברית, רוסיה וסין לא ייעתרו, להערכתו, להעביר את הדיון בדו"ח המדובר למועצת הביטחון של האו"ם. גולדסטון אמר עוד כי האו"ם בסופו של יום לא ידון בדו"ח שחיבר, אש בו נקבע כי מדינת ישראל ביצעה פשעי מלחמה במסגרת המבצע ברצועת עזה, "לכל מדינה הנוגעת לעניין תהיה זכות לדון בהאשמות בבתי המשפט המקומיים שלה, תוך שימוש בדין הבינלאומי".
 
בסוף השבוע האחרון הכריז ראש הממשלה כי מדינת ישראל תפתח במאבק דיפלומטי ממושך על מנת לעשות דה לגיטימציה לאישומים שהוצגו כלפיה בדו"ח גולדסטון, על פיהם ישראל ביצעה פשעי מלחמה במסגרת מבצע עופרת יצוקה בעזה. "על ישראל לעשות דה לגיטימציה לדה לגיטימציה שעשו לנו", אמר נתניהו. עוד אמר ראש הממשלה, כי "הקמפיין לא ייקח שבוע או שבועיים, אלא, יכול לקחת שנים".