יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

רוצח נער בזמן השואה הסגיר עצמו לשלטונות אוסטרליה

קשיש אוסטרלי הסגיר עצמו באשמת להתעללות ורציחת נער יהודי בהונגריה במלחמת העולם השנייה

איתן פריד ד' בחשון תש"ע - 22/10/2009 14:59
65 שנה לאחר המקרה, הסגיר עצמו קשיש אוסטרלי, בן 88 לידי המשטרה האוסטרלית, בקשר למקרה רצח שביצע בנער יהודי בזמן מלחמת העולם השנייה, והוא בדרכו להסגרה למולדתו, הונגריה.

הקשיש, צ'רלס זנטאי, הואשם בהונגריה בביצוע פשעי מלחמה שביצע בשנה האחרונה למלחמת העולם השנייה, בה הושמדו גם יהודי הונגריה - 1944, והיום, (ה') לאחר שכל עתירותיו נגד הסגרתו נדחו, הוא הסגיר עצמו לידי המשטרה, ונכלא הכלא הקֶאה בעיר פרת', כאשר הסגרתו עדיין אינה מסוכמת סופית עד לאישור משרד המשפטים האוסטרלי בעניין.

האוסטרלי, שבזמן מקרה הרצח המדובר היה חייל בדרגת קצין בצבא ההונגרי בגיל 23, מואשם כי היה שותף בהתעללות בנער היהודי, פטר בלש,  שנתפס בהונגריה כשאינו עונד את הטלאי הצהוב, כפי שחייבו החוקים הנאציים את כל היהודים במדינות הרייך, הקשיש השתתף בהתעללות קשה בבחור וברצח האכזרי יחד עם שניים מחבריו בבירת הונגריה, בודפסט.

לאחר שעתירותיו, שהוגשו לבית המשפט האוסטרלי בידי עורך דינו, דניס בריץ' , נדחו, הסגיר עצמו הקשיש, שהיגר לאוסטרליה כחמש שנים לאחר תום המלחמה, לידי המשטרה  האוסטרלית. לטענתו,  הוא לא היה מעורב ברצח ואף לא היה בעיר בזמן שנערך, משום שעזב את בודפסט יום לפני כן.

זנטאי צפוי לעמוד לדין בהונגריה באשמת ביצוע פשעי מלחמה, והינו אחד מעשרת המבוקשים ברשימת צייד הנאצים שמעון ויזנטל, שהקים את מכון וויזנטל לציד נאצים, ומואשם ב  חשוד ב"רדיפה, גירוש ורצח יהודים".

  1. 1. עם לבדד ישכון [לל"ת]
    היהודי 22/10/2009 16:02