יום שישי ב' באייר תשפ"ד 10/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

סגן ראש הממשלה הטורקי: היחסים עם ישראל יוותרו חזקים

סגן ראש הממשלה הטורקי מביא רוח של פיוס לישראל ומצהיר כי היחסים בין המדינות חזקים כתמיד. מנגד מבהיר שר החוץ הטורקי כי לא יהיה כל שיפור בדיפלומטיה שנקלעה למשבר עד למיגור "הטרגדיה ההומניטרית" ברצועת עזה

איתן פריד כ"ח בתשרי תש"ע - 16/10/2009 11:45

טורקיה עדיין לא החליטה על קו דפלומטי ברור בפתרון המשבר ביחסים עם ישראל, כך עולה מן התגובות הסותרות הניתנות מטעם ממשלתו של רג'פ טאיפ ארדואן, ראש ממשלת טורקיה.


מן הצד האחד, הבוקר (ו') אמר סגן ראש הממשלה הטורקי, בולנט ארינץ', כי טורקיה מזומנת לדון עם ישראל בנושא הסדרה הפרובוקטיבית שהתפרסמה בערוץ הממלכתי של טורקיה, ובה מוצגים חיילי צה"ל כקלגסים מרצחים היורים לעבר ילדים קטנים, ומן הצד השני מתייחס שר החוץ הטורקי במפורש למשבר ומבהיר כי הוא לא ייפתר עד לשינוי המצב בין ישראל לפלסטינים.


"אם ישראל הגיבה נגד הסדרה, נדון עמם בעניין. ייתכן שהיא מציגה את המציאות באופן חלקי. יכול להיות שהיא קצת מוגזמת, אבל אחרי הכל - מדובר בסדרת טלוויזיה". אמר הבוקר סגן ראה"מ הטורקי והוסיף כי "אין שום כוונה פוליטית בסדרת הטלוויזיה שהרגיזה את ישראל". כך צוטטה מפיו סוכנות הידיעות 'אנטוליה': "אנחנו לא רוצים שהסדרה תביא לבעיות דיפלומטיות. אנחנו מחשיבים את הסדרה כתסריט". דברי הסגן.


מנגד, שר החוץ הטורקי, אחמט דאבוטוגלו, אינו מיישר קו עם העמדה מבית ראש הממשלה וטוען כי אכן קיים משבר דפלומטי עם מדינת ישראל, וכי הוא יוכל להיפתר רק לאחר שתסתיים "הטרגדיה ההומניטארית" ברצועת עזה. דאבוטוגלו אף התנה את השיפור ביחסים במו"מ לשלום בין ישראל לפלסטינים.
 

למרות שאמר דברים שמטרתם היתה למעלה מכל ספק – פיוס, אמר סגנו של ארדואן כי התכנים ימשיכו להתפרסם כפי שתוכננו: "ממשלת טורקיה אינה מתערבת בסדרות דרמה. מי שמפקח על שידורי הטלוויזיה הוא הוועד העליון לשידורי רדיו וטלוויזיה".


דבריו אלו מהווים, למעשה, סתירה לדבריהם של עיתונאים טורקיים המושמעים היום ברמה, לפיהם הממשל הטורקי מתערב ומכתיב את התכנים לערוץ שבו הוצגה הסדרה נגד חיילי צה"ל, וכי ממשלת טורקיה הינה אנטישמית וגזענית, כאשר התכנים שמועברים בסדרה נובעים ממנה.