שבת ג' באייר תשפ"ד 11/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בחמישי הקרוב: דו"ח גולדסטון חוזר לאו"ם

לבקשת הפלסטינים, תתכנס מועצת זכויות האדם של האו"ם לדיון שלא מן המניין בדו"ח גולדסטון. הדיון יאפשר למבקרי ישראל לדון בטענות לפשעי מלחמה בעזה. הדיון מתקיים לאחר שהפתח' הצליח לשכנע 18 מתוך 47 המדינות החברות במועצה לתמוך בפנייה

דוד שמואלי כ"ה בתשרי תש"ע - 13/10/2009 19:01
ועדת האו"ם לזכויות האדם הודיעה לפני שעה קלה כי תחדש את הדיון בממצאי דו"ח גולדסטון ביום חמישי הקרוב. זאת, לאחר שהפלסטינים הצליחו לקבל תמיכה לדיון מיוחד.
 
על פי המתוכנן, תיפתח הישיבה ביום חמישי אחר הצהריים - יממה לאחר הדיון שיתקיים במועצת הביטחון של האו"ם בדבר התנהלות צה"ל במבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה.
 
אלו שביקשו את הדיון החריג המדובר הם הפלסטינים. חבר הוועד המרכזי של הפתח מוחמד דחלאן אמר היום (ג') כי ארגונו הצליח לשכנע 18 מתוך 47 המדינות החברות במועצה לתמוך בפנייה. "דו"ח גולדסטון יוצב להצבעה ביום שישי", אמר יאסר עבד ראבו הממונה על הסברה ברשות הפלסטינית, "עד אז אנחנו נקיים שיחות עם החברות באו"ם בכדי להתכונן להצבעה", אמר.
 
יש לציין כי מדובר בתפנית משמעותית בעמדת הרשות הפלסטינית, שרק לפני כשבועיים נכנעה ללחץ אמריקאי ונעתרה לפעול על מנת להסיר את הדו"ח מעל סדר יומו של האו"ם.
 
איברהים קריישי, השגריר הפלסטיני במוסדות האו"ם בז'נבה, אמר כי בישיבה, שאמורה להימשך גם במהלך יום שישי, ייבחן בשנית הדו"ח של השופט ריצ'רד גולדסטון, שקבע כי ישראל והפלסטינים ביצעו פשעי מלחמה במסגרת הלחימה בתחילת השנה. כמו כן אף יעלו הפלסטינים לדיון את סוגיית המהומות שהתרחשה סביב הר הבית במהלך השבוע שעבר.
 
על פי הצעת ההחלטה שגיבשו הפלסטינים, תתבקש המועצה לאמץ את ממצאי הדו"ח במלואם, ובכללה ההמלצה לפנות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג – במידה ושני הצדדים לא יחקרו כמתבקש את החשדות לביצוע פשעי מלחמה. יצוין כי גם סוגיית ירושלים מופיעה בהצעת ההחלטה.