שבת ג' באייר תשפ"ד 11/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מצרים: תביעת נזיקין נגד ראש הממשלה נתניהו

אמו של מורשע בריגול למען המוסד הישראלי, תובעת מראש הממשלה והשגריר בקהיר 700,000 שקל

אבי משה כ"ה בתשרי תש"ע - 13/10/2009 09:18
תביעת נזיקין הוגשה לאחרונה בבית משפט במצרים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושגריר ישראל בקהיר שלום כהן. כך מדווח אתר ערוץ 7.
 
לפי הדיווח, את התביעה הגישה לילא אל-זנאתי, אימו של מוחמד סייד סאבר אשר הורשע לפני כשנתיים בריגול למען ישראל. היא דורשת לפצותה בסך של מיליון לירות מצריות (כ-700,000 שקל) על הנזקים הנפשיים שנגרמו לה בשל גיוסו של בנה כמרגל למוסד הישראלי.
 
אמו של המרגל מאשימה את סוכני המוסד, "בראיין פיטר" ו"שירו איזו" שהורשעו שלא בנוכחותם בפיתויו של בנה, מהנדס הגרעין, למסור מידע באמצעות הצעת עבודה בחברה יפנית, ולדבריה הצלחת המודיעין הישראלי במשימת הגיוס הביאה לאובדן חירותו של בנה ולפגיעה בשמו הטוב ובעתידו. 
 
מהדיווח עולה, כי לפני למעלה משנתיים הרשיע בית המשפט העליון לביטחון המדינה בקהיר את מוחמד סייד סאבר, מהנדס בן 35 שעבד ברשות לאנרגיה גרעינית, בריגול למען ישראל וגזר עליו מאסר עולם. סאבר חויב גם בקנס של 17,000 דולר, כגודל הסכום שקיבל לטענת בית המשפט עבור המידע שהעביר לישראל.
 
בנוסף, הורשעו שני אזרחים זרים, אירי ויפני, אשר הוגדרו ע"י בית המשפט כסוכנים של "המוסד" הישראלי. בית המשפט המצרי הורה לחקור את הגורמים הבכירים ברשות לאנרגיה גרעינית במצרים, על התרשלות בשמירה על מסמכים.
 
עם זאת, מהעדויות שנגבו מסאבר עולה, כי הוא זה שפנה ראשונה, כבר בשנת 1999, לשגרירות ישראל בקהיר וביקש להגר לישראל בשל חילוקי דעות שהתגלעו בינו לבין הממונים עליו ברשות לאנרגיה גרעינית בכור באינשאס. בעקבות זאת, הוא הוזהר ע"י המודיעין המצרי. אך למרות האזהרה, נפגש סאבר עם סוכני "המוסד" בהונג-קונג, תחת כיסוי של מפגש עם אנשי עסקים בינלאומיים והוא העביר לידיהם דו"ח על הכור באינשאס והתבקש לספק מידע על כוונות מצרים להעשיר אורניום.