יום שני ה' באייר תשפ"ד 13/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אסיה רועדת: רעידת אדמה קשה בהודו, תיאלנד ומלזיה

ממשלת מלזיה דיווחה כי במדינה נהרגו לפחות 21 בני אדם ועוד אלפי בני אדם תחת הריסות בניינים

דוד שמואלי י"ב בתשרי תש"ע - 30/09/2009 17:40
רעידת אדמה בעוצמה של 7.9 בסולם ריכטר התרחשה היום (ד') לפני מספר שעות בחופי סומטרה שבאינדונזיה. רעש האדמה פקד אף את מלזיה, תאילנד והודו.
 
ממשלת מלזיה דיווחה כי במדינתה נהרגו לפחות 21 בני אדם, וכי אלפי בני אדם שרויים תחת הריסות בניינים. יש לציין כי רעידת האדמה הנוכחית אינה קשורה לרעידת האדמה שאירעה אמש באוקיינוס השקט. מוקדם יותר יצאה אזהרת צונאמי באינדונזיה, מלזיה, תאילנד והודו עקב רעידת האדמה. אולם שעה קלה לאחר מכן, אזהרה זו בוטלה.
 
ובתוך כך, התברר במהלך היום כי למעלה ממאה בני אדם נהרגו מפגיעת גלי הצונאמי באיי סמואה שבאוקיינוס השקט. מדיווחי הרשויות במדינה עולה, כי הגיעו עדויות על כפרים שלמים שנחרבו בחלקיה הדרום מזרחיים של איי סמואה.
 
מושל מדינת איי סמואה, טוגיולה טולאפונו, אמר בשיחה עם כלי תקשורת כי באירוע אף נפצעו כ- 50 בני אדם. לדברי המושל, מניין ההרוגים עשוי לעלות כשהמחלצים יגיעו לאזורים שנותקו לאחר שנפגעו על ידי גלי הענק.
 
נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הכריז הבוקר (ד') על סמואה האמריקאית כאזור מוכה אסון, ואף הורה לשלוח לאזור סיוע פדראלי.