יום ראשון ד' באייר תשפ"ד 12/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ספרד: הסטודנטים הישראלים נפסלו

הסיבה: מכללת אריאל הממוקמת ב"שטחים הכבושים" אינה יכולה להתמודד בתחרות בינלאומית

משה שוורץ ו' בתשרי תש"ע - 24/09/2009 15:50
משרד השיכון של ספרד פסל השתתפות של סטודנטים מהמרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, מלהשתתף בתחרות בינלאומית של פקולטות לארכיטקטורה, מאחר והמכללה באריאל ממוקמת ב"שטחים הכבושים".
 
עוד לפני ההחלטה על ביטול ההשתתפות, עלו הסטודנטים מאריאל לשלב הגמר לבניית "בית ירוק" המספק לעצמו את צרכי האנרגיה, יחד עם עוד כעשרים אוניברסיטאות מרחבי העולם, והמכללה באריאל אף קיבלה מענק של 100 אלף יורו לבניית בית לדוגמא.
 
אתר Ynet דיווח, כי מי שיזם את ביטול ההשתתפות של הישראלים מאריאל, היו אנשי ארגון "ארכיטקטים למען צדק לפלסטינים".
 
"ההחלטה התקבלה על-ידי ממשלת ספרד בהתבסס על העובדה כי האוניברסיטה ממוקמת בשטח הכבוש בגדה המערבית. ממשלת ספרד מחויבת לכבד את ההסכם הבינלאומי תחת המסגרת של האיחוד האירופאי והאו"ם, בהתייחס לאזור הגיאוגרפי הזה", אמר מנכ"ל התחרות לתקשורת.
 
היום הבהיר משרד השיכון הספרדי, כי ההחלטה לפסול את השתתפות הסטודנטים מישראל, אכן נובעת ממיקום המכללה בשטחים, וזאת "על-פי מדיניות האיחוד האירופי, שמתנגדת להתנחלויות".
 
בעקבות ההחלטה, שיגרו נציגי הסטודנטים בישראל מכתב מחאה לארגון הסטודנטים הספרדי ולהתאחדות הסטודנטים האירופית. "ממניעים פוליטיים פסולים שאינם רלוונטיים הוחלט להסיר את המועמדות. אנחנו מגנים את הפגיעה הבוטה בחופש האקדמי ופונה אליכם לסייע לנו לפעול כנגד תופעה מדאיגה זו", כתבו הסטודנטים מישראל.
  1. 1. לספרד כבר יש היסטוריה
    שמואל 24/09/2009 16:03
    בואו נזכר כולם בגירוש ספרד הנוראי.