יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

רוצה לנסוע באוטובוס? תתקשר להזמין מקום

יוזמה חדשה של משרד התחבורה תאפשר להזמין נסיעה באמצעות הטלפון. לא לחרדים, רק לחילונים בצפון

אבי משה י"ט באב תשס"ט - 09/08/2009 13:18
לראשונה בתחבורה הציבורית בישראל, קווי שירות של אוטובוסים יופעלו לפי קריאה טלפונית של הנוסע. משרד התחבורה יפרסם בשבוע הבא מכרז ייחודי להפעלת קווי שירות של אוטובוסים לפי קריאה טלפונית של הנוסע, בדומה לנהוג באירופה.
 
"שרות לפי קריאה" (ON DEMAND) שיזם שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית יפעל בשלב הראשון ב-35 ישובים כפריים בגליל העליון והתחתון, במרחב המועצה האזורית משגב, המונה כ-25 אלף תושבים.
 
מדובר בקוויים אזוריים חדשים שישרתו את כל ישובי המועצה האזורית משגב וכן מספר ישובים הסמוכים למועצה. קווי האוטובוס יופעלו בין הישובים לעיר כרמיאל. בנוסף לכך תוכנן קו בינעירוני נוסף בין כרמיאל לחיפה שיעבור דרך ישובי המועצה האזורית משגב והקריות.
 
האוטובוסים שיופעלו לפי קריאה טלפונית של הנוסע יצאו מתחנת המוצא של הקו כאשר תתקבל קריאה טלפונית במוקד המועצה. הקריאה תועבר למפעיל הקו עד 10 דקות לפני שעת היציאה היעודה.
 
שר התחבורה ציין, כי הוחלט לאמץ לראשונה בישראל את השירות הייחודי, במטרה לעודד ולחזק את ישובי הפריפריה. לדבריו, אם הניסוי יצליח הוא יורחב לאזורים נוספים ברחבי הארץ.
 
מרבית ישובי המועצה האזורית משגב הם ישובים חדשים שהוקמו בשנות ה-80 כמצפים, במקומות מבודדים ומרוחקים. להקמת הישובים לא נלווה פיתוח של רשת תחבורה ציבורית והקשר היחיד אליהם הוא באמצעות הרכב הפרטי. השר כץ מסר כי ישובי המועצה האזורית משגב נהנים כיום מתנופת פיתוח רחבה. שכבת בני נוער בהם הולכת וגדלה ובהעדר אלטרנטיבות אחרות לנסיעה התפתחה בקרב הנוער נורמה מסוכנת של נסיעה בטרמפים.
 
כמה זמן ייקח למשרד התחבורה להפעיל שרות דומה במגזר החרדי? בינתיים השרות הופעל רק לחילונים באזור הצפון.
  1. 1. הפיסקה האחרונה מיותרת
    ישראל לזר 09/08/2009 16:38
    מדובר בשירות לישובים מבודדים והחרדים לא גרים בישובים מבודדים לא צריך מכל ידיעה לעשות תשתית של קיפוח