חדשות
הסוף לממתקים ברשתות השיווק?
הצעת חוק חדשה מבקשת לאסור הצבת ממתקים ופרסום לממתקים, סמוך לקופות במרכולי השיווק
שמואל ברזל ח' באב תשס"ט - 29/07/2009 12:36
אם עד היום התרגלנו לדוכני הממתקים בתור לקופה במרכול השיווק, כדי שבעל החנות או רשת השיווק יעשה עלינו עוד קופה בדרך לתשלום בקופה – לא עוד.
הצעת חוק חדשה של חבר הכנסת דני דנון, קובעת כי תיאסר הצבת מיני מתיקה או פרסומות למיני מתיקה, בסמיכות לקופות במרכולי השיווק.
דנון טוען, כי כלי השיווק הנפוץ של ניצול זמן ההמתנה הממושך בסמוך לקופות כדי לפתות את הלקוחות במיני מתיקה, למרות שמוצרים אלו לא היו בתכנון הקניה, יוצרת קושי רב ביותר בקרב הורים לילדים, אשר נאלצים אף להתמודד עם לחץ מנטאלי לרכישה, הן מצד הילדים והן בשל הבושה שנוצרת בגין הסירוב לילדים בסמוך ללקוחות סמוכים וזרים.
"יש לשים קץ לניצול הציני של חולשת ההורים לילדיהם, על ידי אנשי השיווק שרק כסף עומד לנגד עיניהם. דברי מתיקה אשר מוצבים בסמיכות לקופות מהווים 'מלכודת דבש' לילדים ו'מסחטת כסף' להורים, שנאלצים, לעיתים בלית ברירה, להיענות לדרישות הילדים ולבזבז כסף שלמשפחות רבות בתקופה זו אין אותו", אמר ח"כ דנון.