יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03/05/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

שמחת בית צאנז - פרק א': שבת אויפרוף בהרגשה עילאית

המוני חסידי צאנז שבתו בשבת האחרונה בקריה בנתניה לרגל עריכת שבת אויפרוף לבן האדמו"ר

יוחנן וייסברג י"ד בחשון תש"ע - 01/11/2009 22:37

שמחת בית צאנז יצאה לדרך. אות השמחה ניתן עם מסעו של כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א לתפילת רבים, בצוותא עם למעלה מאלף חסידים, בקברי האבות במערת המכפלה. האדמו"ר התפלל במקום מנחה ולאחר מכן התקיים "טיש". מחברון נסעו לירושלים, ובדרך אפרת היא בית לחם, העתירו בתפילה בקבר רחל. תפילת ערבית התפללו בכותל המערבי.

במקביל התקיימה נסיעה מיוחדת לציון הרשב"י במירון ולביה"ח העתיק בצפת. אל האדמו"ר הצטרפו גבאיו ובנו החתן בלבד. מספר מחסידי צאנז בצפת, אשר דבר הנסיעה נודע להם, הצטרפו אף הם למסע התפילה. האדמו"ר פקד את בית החיים הישן בצפת, קברי האר"י וקברי צדיקים נוספים. האדמו"ר השתטח על ציון זקנו הרה"ק מטאלטשאווא זי"ע, ולאחר מכן נסע לאתרא קדישא מירון שם עבר האדמו"ר לתפילת ערבית לפני העמוד.

מסעות התפילה באו אל סיומם ביום ה', עת עלה האדמו"ר לשפוך שיחו בבכיות ובתחנונים בציון אביו הקדוש כ"ק מרן הרה"ק בעל השפע חיים זי"ע.

המוני חסידים מקרוב ומרחוק באו להשתתף בשמחת נישואי בן הזקונים של רבם, כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א. כבר בערב שבת העליה לתורה נראו אורחים רבים שהגיעו מחו"ל. אלפי החסידים שוכנו בנייני המוסדות בשכונה, ובמלונות "גלי צאנז", "גליל", בלוי ביי", וכן במלון חדש שהוכשר במיוחד לכבוד שמחת בית צאנז ונקרא בשם "גלי שמחה".

האורחים הופתעו לראות את הלוגיסטיקה שהוכנה במקום עד הפרטים הקטנים. אחד האורחים התקשר לכתב 'אתרוג' כדי להעביר את רשמיו מההכנות לשבת.זה האחרון סיפר בהתרגשות על עיר האוהלים שנבנה במיוחד, אוהל מיוחד לקבלת פנים, אוהל לבנים ואוהל לבנות החסידות.

במודעות שנתלו בפתח ההיכל הגדול 'היכל רוזנברג', בו נערכו התפילות והשולחנות, נמסרו בפרוטרוט על ידי  'הועדה המכינה', סדרי האכסניות, הסעודות והטישים בשבת.עוד דווח בדבר מערך התחבורה הארצית לחתונה ביום רביעי, סדרי המתחמים בחתונה הגדולה המחולקים לפי גילאים ועוד. ה'מכון להוצאה לאור' אףפרסם כי לרגל השמחה ייצאו לאור 13 ספרים חדשים.

 
 

הרגע המרגש והמרטיט ביותר היה כשהוכרז  בקול גדול "יעמוד החתן הרב מאיר משולם בן מורנו ורבנו...". דמעות של שמחה והתרגשות נקוו בעיני הכל. השירה האדירה התגברה והלכה מפיות האלפים, ובידים מיששו את הגילה והרינה.

זרם של רגש עבר בגוו הכל. אין מי שלא נזכר באותם רגעים בתפילות ובזעקות שהרקיעו שחקים לפני 18 שנה, עת החתן פרפר בין חיים למוות, לאחר שנפל בגיל שנתיים מחלון ביתו בקומה השלישית. רחמי שמים הופעלו, ומנייני תהילים וי"ג מידות נאמרו במקומות הקדושים, ליד ציונם של הצדיקים בגליל, בכותל המערבי. 18 שנה לאחר מכן, עולה החתן לתורה בברכת הודיה "וחיי עולם נטע בתוכינו"...

בקידושא רבא פתח כ"ק האדמו"ר מצאנז שליט"א בהתרגשות מרובה במצוות הודיה להקב"ה על שזכה להכניס את החתן תחת החופה, ואיחל לציבור הרחב שיזכו שמשמחה זו יושפע שפע רב, בני חיי ומזוני.

במהלך ה"טיש" של סעודה שלישית, כשסיים האדמו"ר את דברי המוסר והתעוררות, נחגג "פארשפיל" בשירה ובזמרה. היה זה כשעתיים לאחר זמן צאת השבת, ומשכך, חסידים רבים שלא היה סיפק בידם להשתתף בשבת אויפרוף, הגיע לשמחת הפארשפיל. טפח מעל הקרקע רקדו הקהל בניגון "וחסד ה' מעולם ועד עולם", כשכ"ק האדמו"ר שליט"א מעודד את השירה. לאחר תפילת ערבית, הבדיל כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א על הכוס בפני הקהל. והקהל עבר להתברך בברכת 'שבוע טוב'.

משטרת נתניה היתה ערוכה מבעוד מועד אל אירוע ה"באגלייטן". רחובות הקריה נסגרו לתנועה. ילדי הקריה ותלמידי הת"ת של צאנז ברחבי הארץ עמדו עם לפידים בוערים בשורה מסודרת מפתח ההיכל הגדול, ועד למעון קדשו של כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א. הקהל עמד בסדר מופתי והאדמו"ר צעד בתווך לקול מצהלות. לאחר ה"באגלייטן" יצא כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א אל מרפסת ביתו לברך את הקהל בשבוע טוב.

  1. 7. מה קרה לפני כ"ק האדמור מצאנז מדוע צורתו השתנה
    ב.מושקוביץ 02/11/2009 17:41
    כק האדמור מצאנז נראה שונה וחיוור לאחרונה בתמונות מה קרה???
  2. 6. נדמה לי שהווידיאו הוא מאירוע שונה
    מיילך 02/11/2009 17:37
    הייתי שם משום מה נדמה לי שהווידיאו לא מאירוע זה כנראה היתה תקלה.
  3. 5. ההייתי שותף לשבת עם מעל 15.000 איש
    בנימין גרין 02/11/2009 17:36
    מי שלא השתתף עמנו בשבת האופריף לא ראה שבת גדולה ומיוחדת בימיו . השבת התארחו ברית צאנז לפחות 15.000 איש וזה עוד לפני החתונה וחוץ מהשבת שבע ברכות הענקית שלקראתנו, ובכן צדיקים יראו וישמחו וישרים יעלוזו
  4. 4. פשוט מדהים
    שוקי 02/11/2009 14:32
    לאחר שחרשתי את כל האתרים כתושב חו"ל מחובתי לציין שאתרוג הביא את הקטע המדהים ביותר של שמחת הפארשפיל
  5. 3. גם כאן בצפת יש קליטה לוידאו [לל"ת]
    צפתי 02/11/2009 11:08
  6. 2. בארץ הוא כן פועל
    חיים מישראל 02/11/2009 11:00
    כלומר, אצלי הוידאו פעל
  7. 1. לא עובד
    חיים מאמריקה 02/11/2009 09:23
    הווידיאו לא עובד!!