יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

שבת התכנסות בחצר לעלוב והכתרת האחים לממשיכי בית לעלוב

אחרי תפילת מנחה הוכרז ע"י המשב"ק הרב שמחה קרקובסקי שליט"א על הכתרת האחים לבית לעלוב כאדמו"רים

יוחנן וייסברג י"ד בחשון תש"ע - 01/11/2009 15:01

שבת מרוממת במיוחד עברה על קהל עדת חסידי לעלוב שהגיעו בהמוניהם לשבות במרכז החסידות ברמת לעלוב שבשיכון ה' בבני ברק, למעמד הכתרת האדמו"רים שליט"א לבית לעלוב ולהתפלל בשבת קודש בהיכל בית המדרש שבו התפלל שנים רבות כ"ק מרן האדמו"ר זי"ע, שהסתלק בפתע פתאום בליל יום הכיפורים והותיר את עדת מרעיתו שבורים ורצוצים.

לקראת השבת הוכנו ע"י ועד ההכנסת אורחים של חסידי לעלוב מקומות לינה לאורחים הרבים. טורבינות מיוחדות נבנו בצדי הבית המדרש. לקראת תפילת מנחה של ערב שבת, התמלא בית המדרש עד אפס מקום.

לתפילת מנחה נגש חתן האדמו"ר מלעלוב זי"ע, כ"ק האדמו"ר מנדבורנה צפת שליט"א, כשמול ארון הקודש עומדים, בשורה אחת 3 סטנדרים עם 3 כסאות, מיועדים לג' האחים החשובים שליט"א, בניו של כ"ק האדמו"ר מלעלוב זי"ע.

אחרי תפילת מנחה הושלח הס בקהל, ויד ימינו ואיש סודו של האדמו"ר זי"ע, שעוד זכה לשמש בקודש אצל כ"ק האדמו"ר הרה"ק רבי משה מרדכי זי"ע, איש החסד הרב שמחה קרקובסקי שליט"א יו"ר מפעלי החסד "בית התבשיל" ומוסדות "הכנסת אורחים ליז'ענסק", עלה במדרגות ארון הקודש, והכריז "בית צדיקים יעמוד" ובשם הקהל מקבלים את האחים מורנו ורבנו הרב אליהו, מורנו ורבנו הרב אהרן, ומורנו ורבנו הרב יצחק יעקב, למלא את מקום אביהם להמשיך את בית לעלוב.

שאגת 'מזל טוב' הושמעה מפי הציבור הגדול שהיה במקום, ועל אתר החלו לנגן דקות ארוכות ניגוני הלל והודאה, ניגוני שמחה שיר ושבח לאדון כל העולמים.

בליל שבת, בשעה המיועדת, נכנסו כ"ק האדמו"רים מלעלוב שליט"א לעריכת השולחן הטהור בהיכל בית המדרש, כשלהמוני חסידי לעלוב מתווספים רבים מתושבי בני-ברק ותושבי שיכון ה' שהגיעו לראות את הנהגת הצדיקים בשולחן הטהור. מה נהדר היה המראה בעת אשר ג' האחים האדמו"רים שליט"א ישבו וערכו את השולחן במשותף.

בשולחן המזרח ישבו גם חתניו של כ"ק האדמו"ר מלעלוב זי"ע, הגאון רבי שלום אייזנברג שליט"א מרבני קהילת צאנז בירושלים, הגה"ח רבי יעקב העניג שליט"א מזקני חסידי לעלוב, והגאון רבי יצחק דוד גרוסמן שליט"א רב העיר מגדל העמק.

שבת גדושה ברגשות קודש עברה על כלל החסידים, עד מוצאי שבת קודש בעת אשר נפרדו הקהל הק' מכ"ק האדמו"רים שליט"א, כשקהל גדול מלווה את האדמו"רים למעון קדשו של כ"ק האדמו"ר זי"ע.


  1. 4. דבריך לא נכונים. [לל"ת]
    תגובה למגיב מס' 3 02/11/2009 13:00
  2. 3. תגובה ל2 אביו זי"ע גם לא לבש בשלוש סעודות
    גני גד 02/11/2009 10:22
    אביו גם לא נהג ללבוש בסעודה שלישית את הקפטן הירושלמי
  3. 2. כ [לל"ת]
    למה האדמו"ר ר' אלי' הולך בלי המלבוש הירושלמי הנהוג בלעלוב. 01/11/2009 16:41
  4. 1. שהאחדות ימשיך
    אבג 01/11/2009 16:07
    כלל ישראל מקווה שהאחדות ימשיך, לפחות בלעלוב יהיה אחווה.