יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

נחנך הבנין החדש והמפואר למוסדות "חזון מאיר ובית ישראל" באשדוד

מבנה ישיבת "חזון מאיר ובית ישראל" באשדוד נחנך במעמד האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא שליט"א

אהרן רוט ג' בחשון תש"ע - 21/10/2009 12:53
באשדוד נחנך אמש (ג') המבנה החדש של ישיבת "חזון מאיר ובית ישראל", שנערך בהשתתפות נשיא המוסדות האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא שליט"א, יחד עם התורם מר אדווארד דוד רומנו שהגיע עם משפחתו במיוחד ממקסיקו לכבוד המעמד.

בכניסה הראשית לבנין התכבד התורם להסיר את הלוט מעל שלט ההנצחה ומיד אחר פצחו בריקוד של 'תהא השעה הזאת שעת רחמים' וברכת בסימן טוב ובמזל טוב.
 
באותה עת הגיעו והתאספו מאות הורים ותלמידים שילדיהם מתחנכים במוסדות באולם בית המדרש הגדול והמרווח, שארון קודש מיוחד נקבע בו ומלאכתו הושלמה בימים אלו.
 
עם כניסתו של האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא, הקהל פתח בשירת ימים על ימי מלך תוסיף במשך דקות ארוכות. לאחר מכן פתח את המעמד בדברי ברכה ושבח לבורא עולם על כל הטוב אשר גמלנו בהגיענו ליום שמחתנו, בהקמת הבנין שכולו יהא מגדלור לתורה לישיבה הקטנה ולבית המדרש. הרב ציין שכל המטרה בהקמת הבנין הוא כהשלמת מלאכת המשכן, שהכל בכוונה של לשם שמים.

עוד ציין שהמעמד שנקבע ליום זה, שהוא מיוחד כיון שהינו יום ההילולא של הרה"ק רבי ישראל מרוז'ין זי''ע. וסיים בברכה לכל המשתתפים והמסייעים להצלחת המעמד, ובראשם מר אדווארד דוד רומנו ומשפחתו ורבני הקהילה שטרחו ובאו להשתתף ביום חגנו של הקמת בית של תורה אשר בו יגדלו את צעירי הצאן כדי שיגדלו ויצמו במעלות התורה לשם ולתפארת.
 
לאחר מכן נשא דברים רב העיר הגאון רבי יוסף שיינין שליט"א במעלת הזכות הגדולה בהקמת מקום של תורה ובמסירות שכזו וציין את פעולותיו הברוכות של האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא נשיא המוסדות, בלהרבות כבוד התורה באשדוד במוסדות "חזון מאיר ובית ישראל" אשר שמעם ידוע לכל ובישיבה לצעירים "עטרת מאיר" שקנתה שם מיוחד בעירנו כאשר רבים מתדפקים על דלתותיה, וסיים בברכה לתורם מר אדווארד דוד רומנו ומשפחתו שיראה ברכה והצלחה בכל מעשי ידיו.
 
דברי ברכה נשא כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג שליט"א לכבוד המעמד. עוד השתתפו רבנים חשובים רבני ורמ''י הישיבה. המעמד ננעל מתוך ריקוד של מצוה של הרבנים והאדמורי''ם יחד בתפילה שהמקום ימשיך להיות מקום של תורה ותפילה.
לאחר מכן התורם הדגול ומשפחתו והרבנים שהגיעו ממקסיקו הגיע לסעודת מצוה בבית האדמור רבי יקותיאל אבוחצירא שם השתתף גם ראש העיר דר יחיאל לסרי שנשא דברי ברכה במעמד.

יצויין שהיום בבוקר (ד') תלמידי הישיבה לצעירים הגיעו בשעות הבוקר והחלו את סדר לימודם הרגיל בהיכל בית המדרש החדש כאשר במשך כל העת מגיעים ספרי הלימוד ואוצר הספרים לרווחת תלמידי הישיבה.


כל העולם כולו
  האדמו"ר רבי יקותיאל שליט"א מגיע למעמד[]
כל העולם כולו
רב העיר הגר"י שיינין שליט"א נושא דברים.  במרכז נראה האדמו"ר מפיטסבורג שליט"א[]
כל העולם כולו
האדמו"ר ר' יקותיאל שליט"א נושא דברים  []
כל העולם כולו
חלק מהקהל[
כל העולם כולו
  []
כל העולם כולו
הרה"צ, רש"מ טווערסקי שליט"א מטשארנאביל במעמד,  מברך את האדמו"ר ר' יקותיאל שליט"א  []