יום שלישי י"ג באייר תשפ"ד 21/05/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

טרגדיה: הרה"ח ר' רפאל לויפער נפטר בפתאומיות

תושבי ירושלים בכלל וקהילת תולדות אברהם יצחק בפרט קבלו את הבשורה המרה על פטירתו

יוחנן וייסברג כ"ח באלול תשס"ט - 17/09/2009 22:34

בירושלים התפרסמה הבשורה המרה על הסתלקותו בטרם עת של אחד מבני חבורת 'תולדות אברהם יצחק', הרה"ח ר' רפאל לויפער זצ"ל, שזכה לעמוד ולשרת בקודש פנימה אצל כ"ק האדמו"ר מתולדות אהרן זצ"ל ואצל יבלחט"א כ"ק אדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א.

אחד ממכריו סיפר לאתרוג שנודע כטוב לב וטוב עין, כן התנהג בצניעות מרובה והיה ירא שמים מרבים. בשנים האחרונות לקה בלבו ובתקופה האחרונה הסתבך רפואית בדרכי העיכול והנשימה.

אחד מחסידי תולדות אברהם יצחק סיפר לאתרוג שאברכי החסידות מתקשים להאמין לבשורה הקשה הצתפשטת כאש בשדה קוצים. כל אחד הרגיש בו כאח או כאב, דאג במסירות אין קץ לכל אחד ואחד, תמיד דרש בשלומם וכשרק שמע שיש צורך ביד נוספת בעזרה במשהו לא היסס והציע את עזרתו.

הוא אושפז בבית החולים שערי הצדק ואמש (ה') קרא לנוות ביתו ששהתה ליד מיטתו בטענה כי הוא מרגיש שחסר לו אוויר. בעודו מדבר נפל ארצה, ותוך דקות אחדות מסר את נשמתו ליוצרה.

כאמור, שימש בקודש אצל כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א והיה מאריות שבחבורה, תמיד עמד בראש המחנה בכל מטלה ובכל שליחות שהעמיסו עליו.

המנוח לא זכה לזש"ק ונלקח לבית עולמו כשהוא בשנות החמישים.

ההלוייתו תצא היום מרחבת בית המדרש תולדות אברהם יצחק בשכונת מאה שערים בירושלים לעבר הר הזיתים.