יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15/05/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

סיום מסכת פסחים בבית מרן הגאון רבי אהרן יהודה ליב שטינמן שליט"א

חברי כולל בעלי בתים 'חוג חתם סופר' בב"ב סיימו מסכת פסחים וקבלו ברכה עבור בניהם וצאצאיהם

יוחנן וייסברג כ"ח באלול תשס"ט - 17/09/2009 13:02

בבית מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א נערך השבוע סיום על מסכת 'פסחים'. ייחודיותו של הסיום - בתלמידי החכמים אשר הגיעו אליו, תלמידי כולל לבעלי בתים 'חוג חתם סופר'. 

כולל לבעלי בתים 'חוג חתם סופר'  בזכרון מאיר שבבני ברק הינו כולל מיוחד במינו, רוב 'תלמידי' הכולל הינם יהודים שעברו את מלחמת עולם השנייה, אשר לא העלו בקצה דעתם כי  יזכו לשבת בנועם ה' וליהנות מלימוד דף גמרא.

בכל יום, במשך כ-3 שעות, הוגים משתתפי הכולל, המונים מעל מניין יהודים עשירים בתבונה, בלימודם, בעת השיעורים המועברים בטוב טעם על-ידי צוות  מגידי שיעור ידועי השם, המענגים את ציבור החומדים בשיעורים במגוון נושאים: גמרא, מוסר והלכה, סוגיות בש"ס וענייני הלכה מעשית וכן - שיעור מיוחד בפרשת השבוע.

השיעור המיוחד נוסד לפני 4 שנים - ע"י האחים הנגידים ממשפחת קאהן, הרה"ח ר' מאיר ור' שמואל יהודה שיחי', שהחליטו לפרוש מעבודתם, ולעשות חיל בתורה ויראת ד' בהתמדה נפלאה, ואינם מחסירים אף יום של לימוד, כשעל הניהול בפועל ממונה הרה"ח ר' יצחק מנחם ויסמנדל הי"ו, חתנו של ר' מאיר קאהן.

הדבר המעניין בשיעור הוא, קיבוץ היהודים מכל הארצות; הונגריה, גליציה, פולניה וגרמניה, ובעליית  מנהג או הלכה כלשהם, מביא כל אחד ממשתתפי השיעור את אשר נהוג היה במקום הולדתם ואופי המנהג בחצרות השונות, והשיעור הופך למעין 'קיבוץ גלויות' רוחני.

במסגרת שיעורים אלו, זכו המשתתפים לסיים עד כה למעלה מ-15 מסכתות בש"ס, ובכל פעם מאורגן מעמד סיום וסעודת המצווה בביהכ"נס של 'חוג חתם סופר' בהשתתפות רב הקהילה הרה"ג ר' משה בנדיקט שליט"א ובהשתתפות רבנים נוספים.

הפעם, לאחר שהמסכת נלמדה בעיון רב, לקראת השנה החדשה הבעל"ט הוחלט לערוך את הסיום בבית מרן הגאון רבי אהרן ליב שטינמן שליט"א, שיאציל מברכותיו על משתתפי השיעור החשובים.

לאחר שסיים המג"ש הרה"ג ר' יוסף דייטש את המסכת, אמר מרן הגראי"ל שליט"א את ה'קדיש' בהתרגשות רבה ודיבר לפני הלומדים בחשיבות לימודם בקביעת עיתים לתורה, ואף שיבח ביותר את ענין השיעור המשותף.

לסיום, חילק הגאון רבי אהרן יהודה ליב שטינמן שליט"א צנצנות דבש למשתתפים, ובירכם בברכת 'שנה טובה ומתוקה' ובכל מילי דמיטב.

אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]
אתרוג
 [צלם]