שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

לראשונה: לא צפוי מחסור בלולבים

כמדומה שזו השנה הראשונה שבה עוד לא פרסמו גורמים אינטרסנטיים על כך ש'השנה צפוי מחסור בלולבים'. משרד החקלאות והדתות פרסם היום הודעה, כי סוכות ה'תשסע"א יהיה משופע בלולבים. כמה? מליונים

איתן פריד, י"ג באלול תש"ע - 23/08/2010 13:43

חידוש מרענן: השנה לא צפוי מחסור בלולבים, וזה חידוש מעניין בפני עצמו. בכל שנה משמיעים גורמים אינטרסטיים את הקולות הרבה לפני בוא חג הסוכות את התחזיות הקשות כביכול אודות מחסור חמור בלולבים שצפוי, ובחסות זאת, יכולים להעלות את המחירים של כפות התמרים מארבעת המינים. השנה - לא.

משרד הבריאות מכנה זאת 'הפקת לקחים', וטוען כי השנה הוסרו כל החסמים ביבוא הלולבים והונפקו רישיונות יבוא ללא מכס לכ-25 יבואנים בהיקף כולל של 3.3 מליון לולבים.

"בהודעה שנמסרה לשר לשירותי דת יעקב מרגי מרגיע השר שמחון שהשנה לא צפוי מחסור בלולבים. משרד החקלאות ופיתוח הכפר נערך מבעוד מועד לאספקת לולבים לקראת סוכות תשע"א והסיר את כל החסמים הקשורים לייבוא לולבים", הודיע שר הדתות.

נכון להיום, הונפקו רישיונות יבוא ללא מכס לכ-25 יבואנים בהיקף כולל של 3.3 מליון לולבים ובדומה לשנים קודמות יתאפשר לייבא לולבים מאזור אל עריש. מבדיקה שנערכה ע"י משרד השירותים להגנת הצומח עולה כי, קיימת כמות מספקת באזור זה, וכי הצפי הקיים עומד על כ-500 אלף לולבים מהשוק המקומי.

והיה שמח.