יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מוזס: "יש לחדש הבניה בשטחים במלוא המרץ"

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ ר' מנחם אליעזר מוזס, סייר בשטחי המועצה האזורית שומרון ונועד עם ראשי המתיישבים. מוזס התרשם מהעשייה הרבה וממפעלי ההתיישבות בשומרון ואמר: "אני קורא לנתניו לעמוד איתן מול דרישות אובמה"

יוסי בלוך, כ"ג בתמוז תש"ע - 05/07/2010 17:49

 

יו"ר סיעת "יהדות התורה"  ח"כ ר' מנחם אליעזר מוזס, סייר במועצה האזורית שומרון כאורח ראש המועצה, גרשון מסיקה, והיחידה האסטרטגית במועצה.

הסיור התפרס על פני יום שלם - מהבוקר עד הערב ובמהלכו ביקר האורח באזור התעשיה ברקן, שם נועד לשיחה עם ראש המועצה גרשון מסיקה.

ראש המועצה מסיקה התייחס לאירועי התקופה האחרונה ואמר לאורחו: "על הציבור הדתי והחרדי להתאחד ולהוביל את המדינה. השמאל הקיצוני רודף הן את המתיישבים ביהודה ושומרון והן את החרדים. עלינו להתאחד, רוב העם אוהב גם את ההתיישבות וגם את התורה ואנחנו צריכים לשתף פעולה יחד", אמר מסיקה.

בהמשך הביקור סיירו ח"כ מוזס ופמלייתו בברוכין, שם זכה לסקירה מאת מזכיר הישוב וחברי הועד על עוולות דו"ח המאחזים שחיברה הבכירה לשעבר בפרקליטות, עו"ד טליה ששון, בעיר אריאל, וביקב "טורא" בישוב רחלים - יקב המייצר יינות יוקרה כשרים למהדרין שזכו במדליות רבות בארץ ובתחרויות בינלאומיות. משם המשיך הסיור לישוב איתמר ולחוות גבעות עולם, שם התכבדו בארוחה אורגנית מתוצרת המקום ונהנו מיצירות האמנות באבן של הפסל בן המקום אסף קדרון ומביקור בדיר העיזים.

לאחר מכן  המשיכו האורחים לישוב אלון מורה, שם נפגשו לתצפית ולשיחה מעמיקה עם בני קצובר יו"ר ועד מתיישבי השומרון. בהמשך הסיור ביקרו בישוב הר ברכה ובישיבה במקום, התרעננו במים הקרירים של מעיין עמשא במורדות הר גריזים. וקינחו ב"מצפה יוסף" בתצפית מרגשת על קבר יוסף. את הביקור סיימו האורחים בנסיעה לאורך כביש נחל קנה, שם נהנו ממראות הנוף המרהיבים.

יו"ר סיעת "יהדות התורה" לא הסתיר את התפעלותו והתרגשותו מההתיישבות אליה נחשף בסיור, ואמר בסיומו: "אני קורא לכל חברי הקואליציה להגיע לסיור בשומרון, לראות את גודל העשיה ולהתמלא בכוחות אל מול הלחצים הבינלאומיים. אני מחזק את ידי ראש הממשלה וקורא לו לעמוד איתן מול דרישת אובמה להמשך ההקפאה. מקומם לראות את השלכות ההקפאה על הישובים היהודיים מול תנופת הבניה האדירה בישובים הערביים השכנים".

מוזס הוסיף כי "העשיה וההתיישבות בשומרון מדהימות. יש לחדש את הבניה במלוא המרץ למען המדינה".

טוג
  []

  []

  []